További fejlesztésekért vonulnak fel a kerékpárosok Budapesten

Budapest, 2016. április 23. Résztvevők az "I Bike Budapest" elnevezésű felvonuláson a Pesti alsó rakpart Szabadság híd felőli oldalán 2016. április 23-án. A megmozdulást a biciklis közlekedés népszerűsítéséért és további fejlesztések eléréséért kezdeményezte a Magyar Kerékpárosklub.
Budapest, 2016. április 23. Résztvevők az "I Bike Budapest" elnevezésű felvonuláson a Pesti alsó rakpart Szabadság híd felőli oldalán 2016. április 23-án. A megmozdulást a biciklis közlekedés népszerűsítéséért és további fejlesztések eléréséért kezdeményezte a Magyar Kerékpárosklub. - © MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
Budapest – A biciklis közlekedés népszerűsítéséért és további fejlesztések eléréséért kezdett felvonulást a Magyar Kerékpárosklub szombaton délután, Budapesten.

Az “I Bike Budapest” elnevezésű megmozdulás több ezer részvevője délután három óra után indult a Pesti alsó rakpart Szabadság híd felőli oldalától.

A rendőri kíséret mellett haladó menetet narancssárga pólót viselő szervezők vezetik, a tömegben pedig kerékpáros rendőrök is tekernek.

A felvonulás néhány órás ideje alatt jelentősen korlátozzák a forgalmat Budapest belvárosában, lezárták egyebek mellett az Andrássy utat és a Bajcsy-Zsilinszky utat, valamint több hidat is. A szervezők jelezték ugyanakkor, hogy a főbb tömegközlekedési járatokat átengedik.

A kerékpáros menet végállomása a Margitsziget, ahol a részvevők a megmozdulás zárásaként magasba emelik kerékpárjaikat.

A Magyar Kerékpárosklub korábban közölte, céljuk hogy minél többen megtapasztalhassák egy kerékpárbarát város hangulatát, a menet ezért Budapest legszebb részein halad át. A kerékpározás egyszerű, olcsó és gyors közlekedési mód, emellett a biciklis fejlesztések a nem kerékpározóknak is kevesebb dugót, jobb környezetet jelentenek – fejtették ki, arra is emlékeztetve, hogy a Magyar Kerékpárosklub elnöke szerdán megállapodott Tarlós István főpolgármesterrel abban, hogy a klub helyet kap a városházi tervek előkészítésében. A szervezet szerint folytatni kell a biciklis fejlesztéseket, az elavult kerékpárutakat újra kell tervezni, meg kell oldani a bel- és külváros kapcsolatait, a hidak átjárhatóságát, a közbringa-rendszer fejlesztését és szemléletformáló kampányokat kell indítani.

KM








hirdetés