Uber vidéken? Nyíregyházán is sztrájkba léphetnek a taxisok?

Akt.:
Illusztráció
Illusztráció - © Fotó: KM-archív
Nyíregyháza – Ha a kormány nem lép, magasabb fordulatszámra kapcsolnak az elégedetlen taxisok.

Nyitottak vagyunk az egyeztetésre, de a megegyezésig maradunk az utakon – mondta Gelencsér Zsolt, a fővárosi ­taxistüntetés egyik szerve­zője.

Hangsúlyozta: azt szeretnék, ha versenyhelyzet lenne, és minden személyszállítással foglalkozó szereplőre azonos feltételek vonatkoznának. A tüntetők követelései között szerepel az is, hogy minden érintett egyetértésével alakítsák át a személyszállítás szabályozását. Követelik, hogy a kormány péntekig hívja össze az egyeztetést, jövő hét végéig pedig szülessen megállapodás, különben országossá terjesztik ki az akciót.

Kíváncsiak voltunk arra, hogyan látják a kialakult ­helyzetet és önnön jövőképüket a megyénk útjait rovó taxisok.

barikad

Szinte így is ráfizetéses!

Újra a taxisokon az ország szeme: vajon a vidéki nagyvárosokat is meghódíthatja az Uber?

Aligha van olyan magyarországi taxis, illetve utas, aki ne emlékezne az 1990-es taxisblokádra, vagy ne hallott volna róla. Az országos demonstrációt, amelyről annak idején lapunk is beszámolt, a magas üzemanyagárak robbantották ki.

Az idén januárban Budapesten újra „utcára gurultak”, és forgalmas sá­vokat zárnak el a közlekedők elől a begurult személyszállítók. Elégedetlenségük hátterében ezúttal a közösségi fuvarszervezők térhódítása áll. A hivatásos sofőrök attól tartanak, hogy az okostelefonos applikációra épült konkurens üzlet, amelyre jóval megengedőbb szabályok vonatkoznak, ellehetetleníti a munkájukat.

A kulcs: a versenyképesség

Kíváncsiak voltunk, mit gondolnak erről a megyei taxisok, tartanak-e attól, hogy az alternatív szolgáltatás előbb-utóbb a megyeszékhelyekre is begyűrűzik. Egyebek mellett arról is érdeklődtünk, milyen elvárásoknak kell megfelelnie és milyen kiadásokkal kell számolnia egy hivatásos taxisnak.

– Ugye, egyértelmű, hogy én kiknek drukkolok? – kérdezte nevetve a nyíregyházi taxis, Nyüsti József, majd komolyra fordítva a szót elmondta: nem csodálja, hogy a budapesti kollégáinál betelt a pohár, hiszen amit a közösségi fuvarosok művelnek, bizonyos szempontból egyszerű feketefuvar, ami behozhatatlan versenyhátrányt teremt a szabálykövető, engedélyekkel rendelkező taxisokkal szemben.

– Sokan talán nehezményezik a kiállási díjat és a kilométer-tarifát, de a sok kiadásunk és a kevés bevételünk mellett csak így nem ráfizetéses a munkánk. Ha a jelenlegi, kettős mérce mellett nálunk is megvetné a lábát az új módi, durrdefektet kapna a jó öreg taxis társadalom a megyében! – nyilatkozta Nyüsti József.

– Minimum tizenkét fajta engedély szükséges ahhoz, hogy valaki legálisan taxizhasson napjainkban. Alkalmassági vizsgák sokaságán kell keresztülmennie az autónak és az autósnak is, ami sok pénzbe kerül. Jó, ha ennyi kiadás mellett a minimálbért ki tudjuk termelni havonta – mesélte Dóka János.

A nyíregyházi taxis szerint csak akkor tudnának pénztárcabarátabb szállítási díjakat diktálni, ha az állam könnyítene a taxisok anyagi terhein.

KM-PI

További részletek a kelet.hu-n.








hirdetés