Üdítők: kevesebb cukor, egy esély az egészségnek

Egészségesebbek lesznek az üdítők
Egészségesebbek lesznek az üdítők - © Fotó: AFP
Magyarország – 2020-ra felére csökken az alkoholmentes italok cukor- és kalóriatartalma Magyarországon.

A hazai üdítőital-gyártók – a magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként – cukorcsökkentési vállalásokat tettek. A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség bejelentett önkéntes vállalása szerint az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma 2020. év végéig 50 százalékkal lesz kisebb a 2010-es értéknél.

Több lesz a „mentes” ital

A cukorcsökkentési vállalás értelmében az ágazat vállalkozásai tovább csökkentik alkoholmentes italaik (szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, -nektárok, -italok és jeges teák) átlagos cukor- és kalóriatartalmát. Mindezt termékeik receptúrájának átalakításával, új, innovatív termékek bevezetésével, illetve a kis kiszerelésű termékek arányának növelésével valósítják meg, illetve bővítik kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek arányát.

Az aktív életmódért

Mindemellett a tagvállalatok – marketingtevékenységük révén – tudatos folyadékfogyasztásra ösztönzik a fogyasztókat annak érdekében, hogy egyre többen válasszák az alacsony energiatartalmú vagy kalóriamentes termékeket.

E lépések révén 2020 végéig – a 2017. évi bázishoz képest – további 10 százalékkal csökkentik termékeik 100 milliliterre eső átlagos cukor- és kalóriatartalmát. Ez egyben azt is jelenti, hogy 2020 végéig összességében felére csökken az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma a 2010-es értékekhez viszonyítva.

A tagvállalatok által az elmúlt években végrehajtott intézkedések eredményeként: 2010. és 2017. között a termékek 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma 40 százalékkal csökkent, 2010. és 2017. között a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek aránya az összes termelt mennyiségen belül 23 százalékról 55 százalékra emelkedett.

„Szövetségünk és tagvállalataink tisztában vannak azzal, hogy felelősséggel tartoznak termékeik minőségért és fogyasztóink egészségéért. Tisztában vagyunk azzal, hogy a modern társadalom életmódbeli változásainak, a XXI. század népegészségügyi kihívásainak kezelése ­összetett, a társadalom minden szereplőjét egyaránt érintő kérdés. Ennek megfelelően folyamatos termék­innovációval, reklámozással, a fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatásával és az aktív életmódot népszerűsítő programok támogatásával járulunk hozzá a közös nép­egészségügyi célok eléréséhez” – mondta Miklósvári Géza, a szövetség elnöke.

– ÉM –








hirdetés