Utakon éktelenkedő bosszantó lyukak

Annak a károsultnak, aki nem rendelkezik kátyúbiztosítással, kárigényével az adott útszakasz fenntartójához kell fordulnia
Annak a károsultnak, aki nem rendelkezik kátyúbiztosítással, kárigényével az adott útszakasz fenntartójához kell fordulnia - © Fotó: ÉKN-illusztráció
Szabolcs-Szatmár-Bereg – Az idén összesen 200 ezer tonna aszfalt felhasználását tervezi a Magyar Közút a kátyúzás során.

Az albertkázmérpusztaiak megelégelték, hogy életveszélyes körülmények között tudnak csak közlekedni. Ezért elhatározták, hogy mangalicát ajánlanak fel annak, aki a térségben még tud mutatni olyan belterületi szakaszt, ahol egy kilométeren belül ennyi kátyú lenne. Az osztrák-magyar határ közeli településen lakók felajánlása nagy visszhangot váltott ki három éve.

Kátyúkár-biztosítás is van

Azóta is vannak törekvések országszerte azért, hogy minél több úthibát feltárjanak. Aki például bekapcsolódik a Kátyúvadász programba, segíthet abban, hogy az útke­zelőkhöz gyorsabban jussanak el az információk a legfrissebb és a feltöltő szerint legaggasztóbbnak talált kátyúkról. A katyuvadasz.hu oldalt épp ezért találták ki.

– Az úthibákra figyelmeztető táblával jelzett útszakaszokon keletkezett kátyúkárokat az útkezelő nem köteles megtéríteni, azonban továbbra sem késő kátyúkár-biztosítást kötni – jegyezte meg Papp Lajos, a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége gépjárműszekciójának elnöke. Hozzátette: – Az utak kezelői évek óta az úthibák okozta kárigényeknek csupán mintegy felét bírálják el pozitívan, a kártérítés esélyét növelni lehet a kár körültekintő dokumentációjával és a megfelelő kátyúbiztosítás megkötésével. A kátyúkár-biztosítás már akár 2-3 ezer forint éves díj ellenében megköthető, jellemzően kötelező vagy casco-biztosítások mellé választják, de önállóan is elérhető egyes biztosítóknál. Annak a károsultnak, aki nem rendelkezik kátyúbiztosítással, kárigényével az adott útszakasz fenntartójához kell fordulnia.

– Társaságunk országosan 93 mérnökségen keresztül látja el a mintegy 32 ezer kilométeres közúthálózaton az üzemeltetési és fenntartási, karbantartási feladatokat. Télen is folyamatosan végeztünk hidegaszfalttal ideiglenes jellegű burkolat-helyreállítást, majd a melegaszfalt keverő telepek március végi nyitását követően melegaszfaltos helyreállítást alkalmazunk – kezdte reagálását megkeresésünkre Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője. – A területileg illetékes mérnökségeink, az útellenőri, lakossági és egyéb bejelentések alapján ütemezetten végzik a tartósabb kátyúzási, nagyfelületű javítási és egyéb feladataikat az egyes útszakaszok hierarchikus rendje szerint. Az idén összesen 200 ezer tonna aszfalt felhasználását tervezzük ezen munkálataink elvégzése során, első körben a gyorsforgalmi utakon, majd a főutakon, végül a mellék- és bekötőutakon avatkozunk be. Természetesen, amennyiben a forgalombiztonságot veszélyeztető burkolathibát észlelünk vagy ilyenről érkezik bejelentés társaságunkhoz, igyekszünk soron kívül megtenni a szükséges intézkedéseket. A lokális javítási munkák mellett március második felétől indultak el országszerte ütemezetten a teljes körű felújítási munkák is, melynek során mintegy 1200 kilométernyi út felújítása indulhat el. Az autósoknak országszerte érdemes még utazás előtt tájékozódniuk tervezett útvonaluk aktuális forgalmi helyzetről társaságunk Útinform szolgálatánál, illetve a www.utinform.hu weboldalon.

LTL








hirdetés