Utazás kellemetlenségekkel?

Akt.:
Néha a késést is be kell hozni a is valahogyan
Néha a késést is be kell hozni a is valahogyan - © Illusztráció: Sipeki Péter
Nyíregyháza – Nehéz döntés: vagy az utas volt türelmetlen, vagy a buszsofőr kapkodott.


„Ámokfutó” autóbusz-vezetővel akadt dolga egyik olvasónknak nemrég, legalábbis a saját beszámolója szerint. Az eset május 28-án történt a nyíregyházi buszvégállomásról 6 óra 22 perckor induló 4-es jelzésű helyi járaton. Olvasónk a város egyik legnagyobb autóalkatrész boltja előtt szállt fel, s már akkor feltűnt neki, hogy a sofőr csak a középső ajtót nyitotta ki a le- és felszálláshoz.

Panaszosunk szerint a jegyeket is menet közben adta ki, aztán háromszor is átrobogva piroson, egyre ijesztőbb tempót diktált. Az egyik megállóban egy utasra rázárta az ajtót, az utasok morgolódását a rádiója hangjával igyekezett elnyomni. Bejelentőnket többekkel egyetemben elfelejtette leengedni a megállónál, hiába jeleztek időben. Csak hangos kiabálásra, a megálló után több száz méterre lépett rá a fékre, s nyitott ajtót nagy háborgás közepette. – Ilyen bérletárak mellett nem szívesen vesz részt az ember efféle kalandokban – zárta sorait olvasónk, mi pedig megküldtük észrevételeit az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. illetékeseinek, akik lázas vizsgálódásba kezdtek.

Nem ették olyan forrón?

Meghallgatták s buszvezetőt is, aki úgy reagált, hogy a második ajtót azért nyitotta ki, hogy a megállóból vele azonos időben induló 2Y jelzésű autóbuszra is fel tudjanak szállni az utasok. Emlékezete szerint nem haladt gyorsabban a megengedettnél, és nem hagyta figyelmen kívül a piros jelzéseket. A vizsgálat során másképpen ítélték meg olvasónk egyéb állításait is, figyelembe véve, hogy az autóbusz a 27 perces menetidőt rugalmasan tartva mindössze egy perccel érkezett be hamarabb a végállomásra. Az autóbusz védelmi rendszere azt sem teszi lehetővé, hogy egy utast odazárjanak, ugyanis az ajtó a legkisebb akadályoztatás esetén is azonnal visszanyit.

Egy dolgot azonban elismert a gépjármű sofőrje, mégpedig azt, hogy az egyik utcánál valóban későn észlelte az utasok leszállási szándékát. Elnézést kérve érte csak annyi megjegyzést tett, hogy ennél a megállónál jellemzően nem szoktak leszállni.

Ujj Zsuzsanna PR-vezető tájékoztatásából kiviláglott az is, hogy a vállalat szóban forgó sofőrje 14 éve dolgozik a cégnél, s rá eddig sem utastól, sem pedig ellenőrtől nem érkezett panasz. Ezzel együtt ismét felhívták a figyelmét az utasok kényelmét és biztonságos közlekedését szolgáló munkavégzésre, az érintett bejelentőtől pedig minden okozott kellemetlenség miatt elnézést kérnek.

MJ








hirdetés