Valóban szórakoztattak

Fodor István az egyik ponttyal
Fodor István az egyik ponttyal - © Fotó: M. Magyar László
Nyírpazony – A tűző napsütésben egyre jobban felmelegedett a víz, s így megjött a halak étvágya.

Nagyüzem volt az elmúlt szombaton a nyírpazonyi Pazonyi Horgásztanyán a délutáni órákban, hiszen minden állás foglalt volt. Nemcsak a damilt áztatták a vendégek, hanem gyakran halat is fogtak a kezükben, hiszen a pikkelyesek – mintha csak tudták volna, hogy nekik most szórakoztatniuk kell a horgászokat –, szinte folyamatosan kaptak, a parton valaki mindig fárasztott éppen egy halat.

Egyéni rekord – Pródon

Nyíregyházáról érkezett Fodor István, aki éppen az egyik botját szerelte, amikor a másik készségén kapást jelzett a készülék, így helyette a barátja, dr. Kovács Zoltán vágott be, s aztán már ő fárasztotta is a pontyot a megszákolásáig.

– Vásárosnaményi származásúak vagyunk mind a ketten, rokoni kapcsolatban is állunk egymással. Már gyermekkoromban megszerettem a horgászatot, főleg a Tiszára jártam le édesapámmal. A horgászat iránti érdeklődés megmaradt, de aztán nemigen volt rá alkalmam. Ezért nagyon megörültem, amikor István pár éve felajánlotta, hogy járjunk együtt horgászni – mesélte a szintén Nyíregyházán élő dr. Kovács Zoltán. – Voltunk már Pródon, horgásztunk Oroson az Erdélyi-majorban, azonban a Pazonyi Horgásztanyán én most vagyok először. Az egyéni rekordom a pródi tóhoz kötődik, ott egy 11 kilogrammos pontyot fogtam. Ide reggel jöttünk ki, nemsokára megyünk haza, hogy a hétvégén még a családdal is együtt lehessek.

Egy cápára várakozni…

– Jó napot fogtunk ki, mert kaptak a halak szélcsendben, meg kaptak akkor is, amikor feltámadt a szél. Gondolom, a tűző napsütésben egyre jobban felmelegedett a víz, s így megjött a halak étvágya. Nem vágyom külföldi vizekhez horgászni, a környéken lévő tavak megfelelő kikapcsolódást nyújtanak a számomra – tette hozzá dr. Kovács Zoltán. Fodor Istvánnal is az édesapja szerettette meg a horgászatot. Jártak a Tiszára, horgásztak a kubikgödrökben, a Holt-Tiszában, például a Keskeny nevű holtágnál.

– Ritkán tudok horgászni, mert gyakran a hétvégén is dolgozom, ezért nem könnyű időpontot egyeztetni Zoltánnal. A mai napon a tintahalas és polipos pop up, valamint a gumikukorica volt a nyerő csali. Még az áfonyás is ízlett a halaknak. Variálni szoktuk, s amelyikre kapnak, azzal folytatjuk a horgászatot – magyarázta Fodor István, aki befejezésül elárulta nagy álmát is: – Szeretnék egyszer egy tengeri horgászaton részt venni, s egy hajóról cápára horgászni.