Valószínűleg informatikai hiba miatt utalt duplán fizetést a BKV

Az előzetes vizsgálat alapján feltehetően informatikai hiba miatt kapott körülbelül 3 ezer BKV-dolgozó duplán fizetést – közölte Bolla Tibor, a közlekedési társaság gazdasági vezérigazgató-helyettese hétfőn sajtótájékoztatón.

A cégnél belső vizsgálat indult a rendszerhiba okainak megállapítására, illetve annak kiderítésére, történt-e személyi mulasztás. A vezérigazgató-helyettes közölte, a dupla utalás 446 millió forint túlfizetést jelent, de a BKV likviditását ez nem borítja fel. Még pénteken minden érintett dolgozót tájékoztattak a történtekről és kérték a jogtalan kifizetés visszautalását, ami már meg is indult.

A visszautalások költségét a BKV magára vállalja. Akik szeretnék, de valamilyen oknál fogva – például zárolt bankszámla miatt – nem tudják visszautalni a pénzt, azokkal egyeztet a BKV. Akik esetleg nem akarnák visszaadni a jogtalanul kiutalt fizetést, azok ellen megindítják a jogi eljárást – mondta Bolla Tibor.

A BKV múlt csütörtökön indította el a fizetések számítógépes utalását a több mint 12 ezer dolgozónak. Az előzetes vizsgálat szerint informatikai hiba történt, körülbelül háromezer dolgozó duplán kapta meg havi munkabérét – közölte Bolla Tibor. Hozzátette: a hibát még csütörtök este észlelték, akkor leállították az utalásokat, különben a többi dolgozónak is duplán ment volna pénz.

A vezérigazgató-helyettes úgy fogalmazott: a sajtóban megjelent hírekkel ellentétben a túlfizetés nem 2 milliárd, hanem 446 millió forint, ami szintén jelentős összeg, de a BKV likviditását pillanatnyilag nem borítja fel. A cég azt reméli, hogy rövid időn belül visszakapja a pénzt. A dolgozókat már pénteken értesítették és kérték, hogy utalják vissza a jogtalanul kifizetett összeget. Bolla Tibor elmondta: már megindultak a visszautalások. Ezek költségét a BKV megtéríti.

A BKV belső vizsgálatot indított annak megállapítására, hogy pontosan mi történt. Rendszerhiba biztosan volt, de a vizsgálat során tisztázzák majd azt is, hogy történt-e személyi mulasztás, minderre néhány napon belül kapnak választ – közölte a vezérigazgató-helyettes. Elmondta: a rendszer két dolgozónak is megengedte az utalások elindítását, bár ezt elvileg egyszerre csak egyikük tehette volna meg. A rendszert beszállító cég vezetésének már pénteken jelezték a problémát, velük kedden egyeztetnek. Ha lezárul a vizsgálat és a BKV-nak kára keletkezik, ezt azokra fogják hárítani, akik okozták – jelentette ki Bolla Tibor.

Akik szeretnék, de valamilyen oknál fogva – például zárolt bankszámlájuk miatt – mégsem tudják visszaadni a jogtalanul kiutalt fizetést, azokkal részletfizetésben, a munkabérből való levonásban állapodna meg a BKV. Akik esetleg nem akarnák visszaadni a pénzt, azok ellen megindítják a jogi eljárást – mondta Bolla Tibor. Kérdésekre válaszolva a gazdasági vezérigazgató-helyettes hozzátette: törvényesen járnak el, ebben az esetben sem várható semmiféle retorzió, kirúgás. Ám bíznak benne, hogy minden dolgozó látni fogja, jogtalan kifizetésről van szó, és visszautalja a pénzt.

A BKV a pénteken kiküldött e-mailt nem tekinti hivatalos értesítésnek, fizetési felszólításnak. Tomasitz István, a BKV jogi igazgatója elmondta: írásbeli fizetési felszólítást azoknak fognak kiküldeni, akik a cég által később megjelölt határidőig nem utalják vissza a pénzt. Szükség esetén következő lépésként fizetési meghagyás kibocsátását kérik a bíróságtól.

– Független Hírügynökség –








hirdetés