Várólista a nemzeti dohányboltban

illusztráció
illusztráció - © fotó: KM-archív
Döbbenten tapasztaltam a minap, hogy a nemzeti dohányboltosok is várólistát vezetnek. A minap az egyik trafikban beszédbe elegyedtem a pult mögött álló hölggyel. Ő mesélte, hogy mekkora népszerűségnek örvendenek az újonnan piacra dobott gyenge, ízesített cigaretták. Palicz István jegyzete.

Főleg a kezdő dohányosok, a tizenéves fiatalok vevők rájuk, a kereslet miatt készlethiány alakult ki, és várólistát vezet: kinek hány dobozzal tegyen félre. Bizonyítékként egy csordultig telt „kockás” lapot húzott elő, tele nevekkel és elérhetőségekkel.

És valóban, az új füstölnivalók sorában megjelent a „pattintós” áfonya és erdei gyümölcs, a vékony szálú „ropik” táborában pedig az eper- és az almaízesítés hódít a mentol mellett. A dohánygyártók persze azokra a vékonyabb pénztárcájú vásárlókra is gondoltak, akik a „csináld magad mozgalom” jegyében maguk töltik a cigit: almás, dinnyés, cherrys és vaníliás dohány is kapható, hozzá pedig akár menő fekete hüvelyt is választhat a szívós hazánkfia, akciós áron.

Ha emlékezetem nem csal, a nemzeti dohányboltok (a hivatalos kománykommunikáció szerint) azért születtek, hogy visszaszorítsák a dohányzást, elsősorban a fiatalok körében. Ehhez képest egyre gazdagabb és csábítóbb a nikotin-svédasztal – akárcsak a trafikosok haszonárrése. Külföldieknek szóló magyar nyelvű üzenetek helyett talán dohányzásellenes jelszavakkal kellene megtölteni az óriásplakátokat. Ha másért nem, a látszat kedvéért…

Palicz István








hirdetés