Vége a huzavonának, épül az elkerülő

Vége a huzavonának, épül az elkerülő

A héten tényelegesen elkezdődött a Bosch-út építése, ami a Búza teret is tehermentesíti. Elkezdődtek a Bosch-út Zsigmondy utcától (Delco Remytől) a 26-os útig tartó első szakaszának kivitelezési munkálatai.

Ennek első látványos mozzanata a 26-os út miskolci belterületi szakaszának a repülőtéri elágazás utáni félpályás lezárása mintegy 400 méteres szakaszon. A kifelé haladó forgalmat a bal oldalra vezetik át 40 kilométer/óra sebességkorlátozás mellett. A lezárásra azért van szükség – tudtuk meg a Magyar Közút Kht. B.-A.-Z. megyei területi főmérnökétől – mert a padkához egészen közel dolgoznak, egyebek mellett közmű és hídalapozási munkák zajlanak egy különszintű csomópont létrehozásához. Huszár János tájékoztatása szerint a tervek alapján a hidat október végén, november elején helyezik üzembe, addig folyamatosan számítani kell korlátozásokra az autósoknak.

A repülőtéren is

Az úgynevezett Északi elkerülő első 3 milliárd 750 millió forintból megvalósuló szakaszának egyéb munkálatai is gőzerővel zajlanak – kaptuk a tájékoztatást – így például a vasúti pályát keresztező útszakasz kivitelezésének előkészítői munkái.

A Miskolcot Kazincbarcikával összekötő vasúti pályát  keresztezi a Bosch út. Az Északi elkerülőt így a vasút alatt kell elvinni, ennek munkálatai során viszont a Koalfém területén található, párhuzamosan futó iparvágányra kell rávezetni a vonatokat, így a vasút alatt vezető híd megvalósulásának idejére nem szenved csorbát a MÁV közlekedés sem, legfeljebb néhány perces késéseket jelent a menetrendhez képest a kitérőn való közlekedés – hangsúlyozta a területi főmérnök. Tudatta azt is: kritikus pontja lesz ez az építkezésnek, költségét és időigényességét tekintve egyaránt.

Hogy miért nem a vasúti pálya fölött vezet a Bosch-út? Huszár szerint a választ egyszerű, a repülőtér nem egyezett bele, ugyanis azon a részen a pálya töltése egyébként is magas, így a felüljáró is olyan magasságba épülhetne csak meg, ami már sérti a repülőtér légterét. Egyébként – tette hozzá – városképi szempontból kedvezőbb, ha vasút alatt megy az út.

A Repülőtéri út – jelenlegi aluljárójától a Zsigmony utcáig – is korszerűsítve lesz. A kivitelezést konzorciumban végző Strabag és Adeptus hamarosan megkezdi az ottani munkát is, ezért ezen a részen is útszűkítéssel kell számolni novemberig. Ezen az úton az úttal párhuzamosan 1 méter átmérőjű csöveket fektetnek majd, s az itt kialakított csatorna oldja meg a Bosch, a temető és ezek körüli vizek összegyűjtését és elvezetés, a Zsigmondy alatt főgyűjtőcsatornán keresztül.

Második ütemben

Az Északi elkerülő II. üteme az M30-as autópálya, úgynevezett felsőzsolcai körforgalomból indul majd, a Sajóval párhuzamosan halad a Csorba tavak végéig, ahol Miskolc irányába fordul és a Sajó híddal becsatlakozik a Zsigmondi úti csomópontba. A két ütem együttes kivitelezési összege egyébként, várhatóan meghaladja a 6,5 milliárdos tervezett bekerülési értéket.

OlKa








hirdetés