Frissítve:

Végéhez ért a remek karrier

Végéhez ért a remek karrier

A jubileumi, 30. esztendőt követően
szögre kerül Tihanyi Sándor vaspapucsa.

hiba beküldése


Debrecen (HBN – B. N.) – Mennyi? Harminc!
Még gombócból is sok
– ahogy szokták mondani –,
hát még a salakpályán
eltöltött évekből! A debreceni
salakmotoros, Tihanyi Sándor
jubilált, idén a 30.
versenyszezonját motorozta végig, ami
már önmagában kuriózumnak
számít a speedway
világában. A méltán
népszerű Subit nem kell bemutatnunk a
hajdúsági sportbarátoknak,
eredményei önmagukért
beszélnek: a honi elsőségek
és sikerek mellett nemzetközi szinten is
letette névjegyét, többek
között páros világbajnoki
bronzéremmel, egyéni
világbajnoki-döntős
szerepléssel és Európa-bajnoki
finalistás helyezésekkel dicsekedhet. A
jubileumi 30-as úgy tűnik, valaminek a
végét is jelzi, hiszen
Tihanyi úgy döntött,
felhagy a profi versenyzéssel. A hazai
viszonylatban kiemelkedőnek
számító karrierjének fontos
pillanatait idézte fel a Naplónak a
búcsúzó vaspapucsos.

Napló: Édesapja
salakmotorversenyző volt, ez
egyértelművé tette, hogy a
nyomdokaiba lép?

Tihanyi Sándor: Általa
kerültem közel a sporthoz, ám
egyáltalán nem akarta, hogy salakozzam.
Az Öreg mindent elkövetett annak
érdekében, hogy ne ezt a
pályát válasszam, de
végül nem járt sikerrel.

Napló: Ezek után
felejthetetlen érzés lehetett, amikor
először vehetett részt edzésen.

Tihanyi Sándor: A
boldogság és az izgatottság
érzése kavargott bennem, amikor 1979
tavaszán először
próbáltam ki
, milyen a fék-
és váltó nélküli
vasparipán motorozni. A kezdeti
lépések után a következő
évben megszereztem a versenyzői licencet,
majd 1981-ben már junior magyar bajnok voltam.

Napló: Sokszor hallhatjuk azt a
fiatal motorosoktól, hogy a 80-as években
sokkal könnyebb volt versenyzővé
válni, mint napjainkban. Valóban
így volt?

Tihanyi Sándor: Az egyik
oldalról biztosan könnyebb volt, hiszen a
Volán társaságok a salakmotoros
klubok mögött álltak, ami az anyagiak
tekintetében nem csak hogy
megkönnyítette, de le is vette
rólunk a terhet. Rengeteg
segítséget kaptunk a klubtól,
nekünk pénzt nem kellett beletennünk a
motorozásba. Manapság
szülői háttér
nélkül
senkiből sem lehet
versenyző, ha nincs tehetős apuka és
anyuka, akkor karrier sincs. Viszont a mi időnkben
már a klubon belül hatalmas volt a
konkurenciaharc, a tréningeken
öldöklő csata ment azért, ki
indulhat egy-egy junior, majd később
felnőtt viadalon. Most visszájára
fordult ez a dolog, hiszen az, aki megszerzi a
licencet, az rögtön versenyen indulhat,
ugyanis itthon nincs konkurencia.

Napló: A hosszú
pályafutása alatt számtalan siker
fényesítette a karrierjét. Mik
azok az eredmények, amiket valóban a
legnagyobbra taksál?

Tihanyi Sándor: Ilyenkor mindig
a páros világbajnoki bronzérem
megszerzése az első, amit
Adorján Zolival nyertünk,
hiszen nagyon sokáig ez volt a magyar motorsport
egyetlen világbajnoki medálja. De
rendkívül élveztem a
világbajnoki döntőket, amikor 1988-ban
főversenyzőként, majd 1990-ben
tartalékként lehettem részese a
legjobbak küzdelmének. Az
Európa-bajnoki döntők is szép
emlékek, például a
legutóbbira is büszke vagyok, annak
ellenére, hogy a finálé nem
úgy sikerült, ahogy elterveztem, viszont 45
évesen, egyedüli magyarként lehettem
ott a kontinens elitjében. A
leglátogatottabb hazai versenyen, a Debrecen
Nagydíjon megszerzett első helyek is
kiemelkedő eredmények, illetve a
szlovéniai Krskóban megrendezett
hagyományos derbi, a Babic-emlékverseny,
ahol háromszor diadalmaskodtam – egyszer
éppen a Pedersen
testvérek, a későbbi
világbajnok, Nicki és
Ronnie előtt.

Napló: Ha már a
világbajnoknál járunk: voltak
olyan klasszosik, akik nagy hatással voltak a
karrierjére, versenyzési
stílusára?

Tihanyi Sándor: Nagyon
sokáig Hans Nielsen volt
számomra az etalon, nem csak azért, amit
a pályán csinált, hanem a
stílusa, viselkedése miatt is
. De
Tony Rickardsson is nagy
hatással volt rám, hatalmas
megtiszteltetés volt, amikor a lengyel
ligában a Gdansk színeiben
csapattársa lehettem.

Napló: Kik voltak azok a
világsztárok, akiknek sikerült
megszereznie a sklapját?

Tihanyi Sándor: Ha versenyt nem
is, de egy-egy futamban lényegében
majdnem minden világbajnokot legyőztem,
így Nielsent,
Rickardssont, Per
Jonssont
, Greg Hancockot
és Billy Hamillt is.


Az interjú második részét
holnapi lapszámunkban olvashatják.

A SZON LEGFRISSEBB HÍREI A CÍMLAPON: KATTINTSON IDE!

Címkék: , ,


Evelin, a nap szépe

Evelin 18 éves ináncsi diáklány. A mai napon ünnepli születésnapját. A képeit küldi azoknak, akik hasonló cipőben járnak.
tovább »

További hírek a Sport - Salakmotor kategóriából
Adorján diadala az öregfiúk közt
Debrecen - A szlovákiai Zsarnovica adott otthont egy öregfiúk versenynek, ahol magyar, cseh, lengyel, olasz, [...] tovább »
Némi csalódottság és öröm a Debrecen Nagydíj után
Debrecen - Tabaka annak örül, hogy a legjobb magyar lett, Tihanyi pedig a futamgyőzelme miatt boldog. tovább »
40. Salakmotoros Debrecen Nagydíj – Új név került a győztesek listájára
Debrecen - A lengyel Karol Baran nyerte a Debrecen Nagydíjat, a legjobb magyar, Tabaka József a 6. lett. tovább »
Salakmotoros Debrecen Nagydíj szerdán 40. alkalommal
Budapest, 2014. augusztus 19., kedd (MTI) - Negyvenedik alkalommal kerül sor szerdán a salakmotoros Debrecen [...] tovább »
Virágkarneváli salakszórás Debrecenben
Debrecen - Nyolc ország 16 vaspapucsosa méri össze erejét a Debrecen Nagydíjon. tovább »
Még több kategóriábol »


Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása