Vesszőfutás a “sziti” után

Miközben Európa a vonatközlekedésre esküszik és költ rá egyre többet, Magyarországon immár uniós tagként számolják fel „ütemesen” több helyen azt a köldökzsinórt, ami a vidéken élők számára megbízható kapocsként tette lehetővé a munkába járást. Eljutást a megyeszékhelyre. A „megaszitibe”, Budapestre is.
Puskár Tibor jegyzete.

A kötöttpályás tömegközlekedési eszközök sorába tartozó vasutat üzemeltető állami cég a városok közötti személyszállítás eszközét InterCitynek (IC) nevezte el. A nemrég kitalált ütemes menetrend apropóján azonban városokat töröltek ki a „szitik” listájáról. Pedig az IC a kiszámítható, viszonylag gyors és pontos járatok közé tartozik. Az ütemesség viszont nemegyszer pontatlanságot, bosszúságot, sőt még anyagi kárt is okoz az utazó publikumnak. Akik nem szívességet kérnek és követelnek. Fizetnek az egyébként adójukból is támogatott vasútnak.

Most lapunk folyamatos probléma-ébrentartása, felvetése, vagy a sárospataki polgármester megfogalmazása szerint általa is folytatott „ütemes” tárgyalások eredményeképpen a Zemplénben élő százezer polgár kicsi reménysugarat kapott. Visszakap két IC-járatot. A hét azonban hét napból áll, és az élet sem csak a visszaharcolt töredéknyi InterCity alkalmakkor folyik. Ezért az IC utáni vesszőfutás még korántsem ért véget…








hirdetés