Vettel: ez a péntek a jobbak közé tartozott – Kisvárdai szakember dolgozik a Haas istállójánál

A pénteki két szabadedzés alapján úgy tűnik, Vettel túltette magát a hockenheimi kiesésen
A pénteki két szabadedzés alapján úgy tűnik, Vettel túltette magát a hockenheimi kiesésen - © Fotó: AFP
Mogyoród, Kisvárda – Vettel a nyitány legjobbja, Ferrari-Red Bull csata várható Mogyoródon.

Egyelőre úgy tűnik, hogy jogos volt a jóslat, amely szerint a Ferrari és a Red Bull simán a Mercedes felé kerekedik a Hungaroringen. A Magyar Nagydíj pénteki napjának két szabadedzése ezt támasztotta alá: a legjobb Sebastian Vettel volt, akit az energiaitalos páros követett az eredménylistán.

Nyoma sem volt annak pénteken Mogyoródon, hogy a múlt hétvégi, hockenheimi kiesés megtörte volna Vettelt. Ugyan délelőtt Daniel Ricciardo a Red Bullal hajszál híján 8 századdal a 2. helyre szorította a németet, délutáni 1:16,834-es idejénél már senki nem tudott jobbat.

Kis különbségek

– Már nagyon vártam, hogy visszaüljek az autóba, hiszen ennél jobb módszer nincs arra, hogy kitisztuljon a fejed. Az autóval elégedett vagyok, nagyon jól viselkedett a gyors körön. Voltak már jó és ­rossz péntekjeink, ez a mostani mindenképpen a jobbak közé tartozik – nyilatkozta a nap végén a Ferrari négyszeres világbajnoka.

Ígéretes, hogy a különbségek meglehetősen kicsik az él­mezőnyben: Max Verstappen a Red Bullal csupán 7 századdal végzett a 2. helyen délután, s a mögötte záró Ricciardo hátránya is csupán 2 tized volt.

– A második hely egészen jó kezdést jelent erre a hétvégére. Sajnos az egyenesekben túl sok időt veszítünk, de tudunk még javulni, amire szükségünk is van. Parázs csatát várok az időmérő edzéstől – értékelt a holland. Érdemes megjegyezni, hogy míg az ifjú reménység autóját az aktuális Renault motor repíti, addig Ricciardo RB14-esébe a hockenheimi motorhibát követően erre a hétvégére a Renault előző specifikációjú motorját építették be.

Csalóka lehet

A Mercedesek Kimi Räikkönen mögött zárták a napot, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas az 5–6. helyekre iratkoztak fel. A brit hét tizedet, míg a finn már több mint 1 másodpercet kapott Vetteltől, amely azonban csalóka lehet: a csillagos csapat igyekezett lapítani, ezért egyik pilótájuk sem teljesített tökéletes gyors kört.

– Ahogyan arra számítottunk, a Ferrarik és a Red Bullok nagyon gyorsak, így holnapra fel van adva a lecke. A pálya trükkös, a gumik túlmelegednek, így az abroncsok kímélése a legnehezebb feladat. Most beleássuk magunkat az adatokba és megpróbáljuk kitalálni, hogy az időmérőig milyen változtatásokat hajtsunk végre – értékelt a négyszeres világbajnok címvédő, Hamilton. 2019 is megcsillan majd a Hungaroringen – igaz, nem a Magyar Nagydíj hétvégéjén, hanem a jövő heti kétnapos tesztelés során, a Pirelli jóvoltából. Mint Mario Isola sportigazgató elárulta: a sportág kizárólagos gumiszállítója a hivatalos teszt során egy Toro Rossón teszteli majd a jövő évi abroncsok előzetes változatait.

– Javában dolgozunk a 2019-es gumikonstrukciókon és azt tervezzük, hogy néhány keveréket ki is próbálunk majd a tesztelésen. Az egyik Toro Rosso kizárólag ezért lesz pályán. Hasznos adatokat nyerhetünk, amelyek révén jobban megérthetjük, hogyan működnek majd ezek az abroncsok – fogalmazott az olasz szakember a Hungaro­ringen.

A Pirelli szerződése 2019 végéig érvényes az F1-es világbajnoksággal, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pedig már meghirdette a tendert, amely során kiválasztják, hogy melyik gyártó szállíthatja az abroncsokat az ezt követő időszakban. A paddockban hallani arról, hogy más vállalatok (például a Michelin és a Hankook) is érdeklődnek, de az olaszok sem szeretnének lemondani az autósport királykategóriájáról. Ezt megerősítette a sportigazgató is, aki hozzátette.

– Érdekes a kiírás, pláne annak fényében, hogy 2021-től 18 colos abroncsok lesznek, gumimelegítő paplanok nélkül. Technikai tekintetben komoly kihívás vár ránk – fogalmazott Mario Isola.

Kisvárdai szakember dolgozik a Haas istállójánál

Egy ideje már magyar, egészen pontosan megyei kötődése is van a Forma–1-nek, mégpedig az előző másfél szezont a Williams istállónál töltő, az idei évad kezdete óta a Haasnál dolgozó Jánvári Zsolt révén.

A kisvárdai illetőségű elektronikai szakember az első magyar, aki nem csak a ­háttérben, hanem az autón dolgozik, az idén ráadásul ­ismét sikerült magasabbra tennie a lécet: bekerült a gárda kerékcsere-stábjába, Romain Grosjean és Kevin Magnussen autóira Zsolt helyezi fel a friss abroncsokat a futamokon.

Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke csütörtökön a motorhome-ban található irodájában fogadta a Kelet-Magyarországot, ahol sok egyéb más mellett Zsoltról is beszélt.

– Nagyra értékeljük a csapatban, szépen beilleszkedett és remek munkát végez a saját területén. Idén a kerékcsere-gárdába is bekerült. Nagyon elégedettek vagyunk vele. Tudom, hogy széleskörű tapasztalatokkal rendelkezik és örömmel hallom, hogy egyre többen ismerik Magyarországon – méltatta Steiner az F1 előtt a terepralit, a ralit és a GT versenyzés világát is megjáró szakembert.

– Mészáros Sándor –

Címkék: , , ,







hirdetés