Viharkárok nehezítik a vasúti közlekedést – még késnek a vonatok

A viharkárok helyreállítása miatt még mindig késik több vonat az országban. A dél-balatoni és dél-dunántúli szakaszok nagy részén reggelre valószínűleg helyráll a közlekedés, Balassagyarmat térségében azonban hetekig is eltart majd a vasútpálya helyreállítása.

Budapest és Keszthely között már közlekednek a vonatok, de jelentős késések vannak még. Közben az elmúlt órákban újabb vasútvonalon tépázta meg a vezetékeket a szélvihar.

A Dombóvár-Gyékényes vasútvonalon, Kaposvárnál továbbra is dolgoznak a leszakadt vezeték helyreállításán. Székesfehérvár és Aba-Sárkeresztúr között kidőlt fa akadályozza a vonatok haladását.

Ugyancsak kidőlt fák vagy leszakadt vezetékek miatt nem tudnak közlekedni a vonatok Lajosmizse és Táborfalva, Kunszentmiklós-Tass és Szalkszentmárton, Simontornya és Szabadegyháza, Pusztaszabolcs és Dunaújváros között. Ezeken a szakaszokon csak péntek reggelre normalizálódhat a helyzet – tájékoztatta a Független Hírügynökséget Kavalecz Imre, a MÁV Rt. szóvivője.

A szlovákiai árvíz miatt korlátozásokat vezettek be csütörtök reggel a Fülek környéki vasúti közlekedésben. Az Urpin nemzetközi vonat csak Losoncig közlekedik, a vonat Budapest Keleti pályaudvarról induló járata pedig csak a Nógrád megyei Somoskőújfaluig megy. Somoskőújfalu ás Losonc között vonatpótló buszok viszik az utasokat. A személyvonatok helyett is autóbuszok szállítják az utasokat Somoskőújfalu ás Fülek között – mondta el Kavalecz Imre.

A Nógrád megyei Balassagyarmatnál özönvízszerű esőzés mosta alá a vasútpályát kedd éjszaka, körülbelül 1500 méteren bontotta meg a síneket a lezúdúló eső. Az Ipolytarnóc-Nógrád-Szakáll vonalon ezért pótlóbuszok szállítják az utasokat. 2-3 hétig is eltarthat, míg helyreállítják a közlekedést, a kár több százmillió forintra tehető.

1200 tűzoltó dolgozik a kárelhárításban

Csütörtökön körülbelül 500 riasztást kaptak a tűzoltók a vihar miatt. Főleg kidőlt fákhoz, elöntött pincékhez, megrongálódott tetőkhöz és kéményekhez hívták őket. A mentésben most is 1200 tűzoltó dolgozik, 500 technikai eszköz bevetésével.

A legtöbb esetet Vas, Fejér, Somogy és Veszprém megyéből jelentették. Ezeken a területeken volt a legerősebb a vihar, és most is itt dolgozik a legtöbb tűzoltó a kárelhárításban – mondta Független Hírügynökségnek az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője.

A vihar keleti határa Szeged – Kecskemét- Ráckeve vonalon haladt. Ezen túl, mint például Tiszaföldváron vagy Csongrád megyében, már nem tombolt olyan erősen, és nem okozott olyan károkat, mint Dél-Dunántúlon – tette hozzá Dobson Tibor.








hirdetés