Villamos: keresztül a belvároson

„Sokat lehet az utóbbi időben a Kelet-Magyarország hasábjain olvasni a villamosközlekedés megindításáról, de kiforrott, jól átgondolt javaslattal még nem találkoztam – írja olvasónk, Lentvorszky Szilárd.

– Van, aki a körúton vinné el a villamos leendő nyomvonalát, van aki még a gondolattól is irtózik, hogy a városban még egyszer villamos közlekedjen. Ami a legnagyobb probléma, mindenki a múltba réved vissza és az 1969-ben megszűnt villamosközlekedésre asszociál.

A villamos visszaállításával kapcsolatban már három évvel ezelőtt született egy terv, amely be is lett mutatva egy szűkebb kör előtt. Ennek az a lényege, hogy a belvároson keresztülhaladva érje el a város frekventált pontjait, a 7 és a 8–8A viszonylatok kiváltásával, jó átszállási pontok létesítésével kapcsolódnának hozzá az autóbuszvonalak, mint ahogy az számos villamosközlekedéssel rendelkező városban is így van. A két viszonylat dupla hurok formájában egymással szemben közlekedne.

A körút esetében maximálisan megfelelne egy troli, vagy busz vonal kialakítása (ma semmilyen körúti teljes körjárat nem létezik), mivel ezen a szakaszon nagy kieső részek vannak, mint például a Bujtos környéke.

A villamos célja a tömegközlekedés stabilitásának, kiszámíthatóságának megteremtése a kötött pályából fakadóan (ez ma teljesen hiányzik a helyi tömegközlekedésből Nyíregyházán), ami dinamikusabbá teszi az autóbusszal szemben. Aki mindezt nem hiszi el, kipróbálhatja Miskolcon vagy Debrecenben.

– Zajácz D. Zoltán –








hirdetés