Webáruház jogok: elállási idő, csere, adatvédelem – fogyasztó szemmel

Akt.:
Webáruház jogok: elállási idő, csere, adatvédelem – fogyasztó szemmel
Tagadhatatlan, hogy ma már igen könnyű dolgunk van, ha vásárolni akarunk – nem csak azért, mert minden információ megtalálható valamennyi termékkel kapcsolatban az interneten, hanem azért is, mert szinte már bármit rendelhetünk online.

Legyen az háztartási nagygép vagy egy-egy apró bizsu, pár kattintás, és néhány nap múlva már kézhez is kapjuk az áhított tárgyat – de milyen jogaink vannak akkor, ha valamiért mégsem vagyunk elégedettek a szolgáltatással, vagy esetleg magával a termékkel? Olvass tovább, hogy megtudd, mik a legfontosabbak, amikre figyelned kell, ha a weben vásárolsz!

Csakúgy, mint az offline életben, a vásárlásokat szigorú fogyasztóvédelmi szabályok övezik, azaz számos követelménynek kell megfelelnie ahhoz egy webáruháznak, hogy legálisan és megbízhatóan működhessen. Ezek a szabályok nem csak minket, a fogyasztókat védik, hanem a webáruház üzemeltetőjének jogait is szem előtt tartják. Az e-kereskedelmi törvény részletesen fejti ki mindkét fél kötelességeit és jogait is. Mindazokra, akik az internetes vásárlás mellett teszik le voksukat, érvényesek a szabályzatba foglaltak.

Ezek a szabályok vonatkoznak rád és a cégre, ahonnan rendelsz

1. A szolgáltatónak kötelessége biztosítani a lehetőséget arra, hogy adataidat bármikor módosíthasd, vagy törölhesd a rendszerből. Ez mindkét fél érdeke, mert így sok fejfájástól kímélheti meg magát mindenki, nem lesznek felesleges vagy helytelen adatok a rendszerben.

2. Visszaigazoló e-mailt is köteles küldeni a webáruház arról, hogy megtörtént a rendelés rögzítése. Így te is tudod, hányadán állsz a vásárlással, és az ő nyilvántartásukban is szerepelni fog a rendelés – amennyiben ez az üzenet nem érkezik meg, úgy nem vagy köteles átvenni az esetlegesen valóban kiszállított csomagot, magyarázat nélkül elállhatsz a vásárlástól, így fizetési kötelezettséged sincs.

3. Téged is megillet a vásárlástól való elállás joga, akkor is, ha már megkaptad a terméket, de valamiért még sincs rá szükséged, vagy egész egyszerűen nem vagy elégedett a minőséggel, mérettel, stb. – de csak 14 naptári napig. Ha ezen az időtartamon belül jelzed a cégnek, hogy szeretnéd, ha visszavásárolnák tőled a kiszállított terméket, nekik 30 napon belül kötelességük visszautalni az általad korábban kifizetett összeget. Szándékodat a webshopot üzemeltető cég felé jelezheted írásban vagy szóban egyaránt. Fontos, hogy az üzenetedet még az említett 14 napon belül a cég tudtára add, csakúgy, mint ahogyan a terméket is útnak kell indítanod ezen az időtartamon belül.
A termék visszaküldése esetén a posta/futárköltség Téged, azaz a vevőt terheli.

+1 tanács: Számos kellemetlenségtől kímélheted meg magad, ha rendelés előtt alaposan utánajársz azoknak a webshopoknak, amelyeket még nem ismersz. Ismerősöktől, vagy különböző fórumokon könnyű szerrel gyűjthetsz információkat más vásárlóktól, vásárlásokról így kevesebb eséllyel futhatsz bele nem megfelelő színvonalú kiszolgálásba. Ha valami nem világos a vásárlás menetét illetően, bátran keresd fel az ügyfélszolgálatot is!

 

– PR cikk –

Címkék: ,







hirdetés