Záhony nélkül nem megy

Záhony nélkül nem megy
Lehet-e Záhony és térsége a Páneurópai V. számú Közlekedési Folyosó központja? Többek között erre a kérdésre keresték a választ a csütörtöki nyíregyházi közlekedéslogisztikai konferencián.

– A vasúti áruszállítás a jövőben csak nagy logisztikai központok létrehozásával valósítható meg eredményesen – emelte ki előadásában Rigó Zoltán, a KIÚT Térségfejlesztési Egyesület logisztikai szakértője, majd hozzátette: Magyarország, mint logisztikai központ, Záhony nélkül nem képzelhető el.

A szakértők alaposan elemezték a térséget, és megállapították, hogy Záhony erőssége logisztikai szempontból a transz-európai útvonalon való fekvésében, valamint a keskeny és széles nyomtáv találkozásában rejlik, ugyanakkor gyengesége a marketing és a térségi együttműködés hiánya. Záhony igazi jelentősége az Európa–Ázsia közötti áruforgalom bonyolításában lehetne.

A nyíregyházi logisztikai konferencián elhangzott az is, hogy érdemes a Trieszt–Kijev útvonalnál jóval hosszabb távon, egy Kína–Japán–Jekatyerinburg–Záhony logisztikai híd kiépítésében gondolkodni.

Gaál Gyula, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a cél érdekében elengedhetetlen a vasúti fuvarozás korszerűsítése: a pályát 160 km/óra sebességre is alkalmassá kell tenni. A fejlesztések kiemelt területe lesz az V-ös folyosó. Kormányzati döntés született arról is, hogy az átrakó-kapacitás üzemeltetése nem csak vasúti, hanem logisztikai feladat is, ezért erre 2006. június 30-ig önálló társaság alakul.

Gennadij Bessanov, a Transzszibériai Szállítások Koordinációs Tanácsának főtitkára az érintett országok együttműködésének további lehetőségeiről beszélt.

– Zajácz D. Zoltán –








hirdetés