Autó - Motor

2014.06.25. 09:07

Jó úton haladunk, harcos hétvége a Pannóniaringen

Sárvár - Ismét egy sikerekben gazdag versenyhétvégét tudhatunk magunk mögött. Balogh Bencével beszélgettünk az I. Sárvár Kupa, Autós Gyorsasági OB. után.

Sárvár - Ismét egy sikerekben gazdag versenyhétvégét tudhatunk magunk mögött. Balogh Bencével beszélgettünk az I. Sárvár Kupa, Autós Gyorsasági OB. után.

Ismét egy sikerekben gazdag versenyhétvégét tudhatsz magad mögött, zsinórban harmadszor voltál a legeredményesebb. A futamok felét eddig megnyerted, vezeted a bajnokságot.Hogyan tetszett a Pannoniaring?

- A tesztek során volt alkalmam megismerni. Jó kis pálya, technikás, olyan, mint egy nagy gokart pálya. A terepkiegyenlítéssel nem bíbelődtek sokat az építés során, ezért bőven van benne szintegyenlőtlenség, nem egy biliárdasztal.

Mesélj, kérlek, milyen volt a super-pole időmérő?

- Most volt először ilyen az idén. Ilyenkor egy rövid időmérővel lehet kvalifikálni az első 10-be, akinek egy mért körre van ezt követően lehetőségük és ennek alapján alakul ki a végleges rajt sorrend. Az időmérőben spóroltam a gumival ezért összesen három kört futottam és hétvége legjobb idejével kvalifikáltam magam a superpole-ba. Azt már egy kicsivel, gyengébb idővel is sikerült megnyernem. Jó ez a rendszer, itt nincs lehetőség szélárnyékozásra, mindenki „nyers időt” fut. Nekem bejön.

Milyen volt az első futam?

- Az első futam nem volt túl izgalmas. Az első helyről indultam és egy fél kör kivételével végig vezettem a versenyt. A rajtnál egy kicsit bealudtam és Pisti (Bernula) jobban jött ki az első kombinációból, de szerencsésen vissza tudtam venni a helyemet a kör felénél. Onnan kiépítettem egy kis előnyt és figyeltem arra, hogy ezt megtartva fussak be a verseny végén.

A második már izgalmasabb volt. Jól gondolom?

- Igen, sokkal izgalmasabb. A fordított rajtrács miatt a nyolcadik helyről indultam. A rajtom nem sikerült túl jól. Most ugyan jól láttam a lámpát, - nem úgy, mint az első futamon -, de olyan szélesen autóztak a többiek, hogy képtelenség volt megelőzni őket. Az ötödik helyre tudtam csak feljönni az első körben, innen Pistivel (Bernula) harcoltam a versenytáv felében. Sikerült ugyan megelőznöm, de hibáztam az egyik féktávon és Pisti azonnal visszavette a helyét. Ekkor kezdhettem a támadást előröl. Újabb körök vesztek el a számomra, mire átrágtam magam rajta. Ekkor már több mint 100 méter lemaradásom volt a versenyt vezető hármastól, amit kopott gumik miatt a határon autózva sikerült csak ledolgoznom. Mátét utolérve újra kezdődött minden. Ő már eredményesen védekezett, egyszer össze is mentünk. Végül csak azért állhattam a dobogó harmadik fokára, mert Máté két másodperces büntetést kapott a négykerekes pályaelhagyásai miatt. Harcos menet volt.

Édesapáddal elindultatok az endurance futamon is, hogy jött az ötlet?

- Apunak van egy Lotus Exige CUP 260-as versenyautója és ő is indult a hétvégén, ezért adott volt az autó. Szombat reggel azzal keltett, hogy van-e kedvem indulni vele az endurance-ban. A Swift aznapi időterve lehetővé tette, hogy induljunk, ezért azonnal igennel válaszoltam. A versenyt úgy építettük fel, hogy egy kiállással futjuk meg a távot. Övé volt az első óra, az enyém pedig a második. Éppen hogy sikerült behoznom az autót a célba, a leintést követően háromszáz méterre ki is fogyott a benzin. A végén már nagyon óvatosan mentem, Oláh Zoli folyamatosan tájékoztatott rádión hogy hogyan állunk, hol vannak a többiek és mennyit kell még mennünk. A végén már nagyon spórolnom kellett az üzemanyaggal, de így is másodikak lettünk a kategóriánkban. Jó móka az endurance verseny is, de vagy más taktikával kell mennünk, vagy kell egy nagyobb tank, hogy végig tempót tudjunk autózni.

Legközelebb hol találkozhatunk veled illetve veletek milyen versenyen?

- A Red Bull ringen megyünk legközelebb, július hatodikán.

- Hajósi Miklós -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!