Autó - Motor

2015.03.31. 15:47

Gévay Árpád: Összegezve nagyon jó verseny volt!

Interjú Gévay Árpád Qudaversenyzővel a március 21.-i Polaris Offroad Maraton verseny után.

Interjú Gévay Árpád Qudaversenyzővel a március 21.-i Polaris Offroad Maraton verseny után.

Március 21-én a Gyál melletti Quad - Motocross pályán a Polaris Offroad Maraton Bajnokság első fordulóján édesapáddal vettél részt. Mesélnél, hogy milyen járművel is indultál rajta, illetve miként is sikerült a nap?

- Quad versenyeimen, egy Honda TRX 450R quaddal szoktam indulni. A gép teljesen gyári, csak kipufogórendszer és szélesítések vannak rajta, valamint Kenda gumikkal gurul. A quad tulajdonságaiból adódóan gondoltam, hogy amatőr kategóriában indulok a Polaris Offroad Maraton Bajnokságban, azonban a rendezőség és néhány résztvevő úgy gondolta, hogy jobb lenne, ha profi kategóriában indulnék. Egyrészt nem örültem ennek annyira, mert minél jobb eredményt szerettem volna elérni, mint eddigi versenyeimen, viszont abból a szempontból jónak láttam a dolgot, hogy olyan emberekkel versenyeztem, akiktől sokat tanulhattam, így ebben a kategóriában remélhetőleg fejlődni fogok.

Mivel változott a bajnokság eddigi verseny felépítése (4x fél óra), kíváncsian álltam a dologhoz, de végül kellemes meglepetést okozott, mert fizikailag kevésbé megterhelő és a szabad fél órában lehet állítani a gépen, ezen kívül tudok beszélni édesapámmal, aki sok jó tanácsot tud adni nekem vagy akár biztatni lelkileg egy rosszul sikerült rész után. Összegezve nagyon jó verseny volt, viszont a körszámláló rendszer nem tetszett, mivel nagy hátrányba lehetett kerülni, ha több versenyző ért egyszerre a beíró sátorhoz.

Szemlátomást, nem kis pályát jártál be versenykörülmények között. Miként lehet erre „gyúrni”?

- Sajnos nincsen sok időm edzeni a tanulás és munka mellett, de próbálok minél többször eljárni különböző állóképesség-növelő edzésekre, és emellett próbálok minél több időt quadon tölteni. Jövőbeli tervem, hogy egy személyi edzőhöz járjak, aki pont azokat a fontos izmokat tudja fejleszteni, ami a quadozáskor mindig elfárad. Ezt azért is tartom fontosnak, mert véleményem szerint nem csak a quadom gyengébb, mint a többi, hanem fizikailag is hátrányban érzem magam a többiekhez képest.

A verseny elején, a pályán nehezebb volt menni, mert magasabb gumival indultam, ami az első két fél órában hátrányt jelentett, viszont az utolsó két fél órában előny volt a mély nyomvályúk miatt. A pálya nagy része tetszett, bár volt benne egy-két élvezhetetlen szakasz, mint például néhány letörés.

Elég laza talajú volt a pálya, és off road jelleg is volt benne bőven. Ilyenkor mennyire nehéz belőni a quadot?

- Ilyen típusú pályákra, ahol van némi offroad, de nagyobb része cross pálya és laza talajú is, olyan kérdések merülnek fel, mint a futómű beállítása, a guminyomás és a kerékméret (a verseny közben, a szünetekben folyamatosan állítottuk is apuval) remélem a jövőben sokat fog fejlődni a quad, így több állítási lehetőség is lesz rajta. Ezen a pályán sok előnyt lehetett volna szerezni, ha két kerékszettel indultam volna, egy magasabbal és egy alacsonyabbal, de sajnos csak egy szettem van, mivel az előző bajnokságban nem volt érdemes kereket cserélni, mert nagyon nagy időveszteséggel járt volna, ezért még sokat kell gondolkoznom, hogy milyen műszaki változtatásokkal lehetne jobb helyet elérni.

Legközelebb hol találkozhatunk veled, milyen versenyen?

- Minél több versenyen szeretnék elindulni, ezért nem csak Magyarországon, hanem Szlovákiában is indulok, valamint szeretnék megismerkedni több versenytípussal is, mint például a quadcross és a short track. Az biztos, hogy a következő Polaris Offroad Maraton második futamán, Vitnyéden április 11.-én ott leszek és szeretnék minél jobb eredményt elérni.

- Hajósi Miklós -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!