Autó - Motor

2017.10.18. 16:46

Megyünk a saját tempónkban és cél a CÉL

Még szinte ki sem hűlt a Citroen motorja máris újra rajtra készen állsz hűséges navigátoroddal Leventével egy újabb megpróbáltatásra.

Még szinte ki sem hűlt a Citroen motorja máris újra rajtra készen állsz hűséges navigátoroddal Leventével egy újabb megpróbáltatásra.

Gyuriczky Zsolt - Böröczi Levente

Citroen C2R2 - MAFC

3-Städte Rally - 2017.10.20-21.

Most hétvégén, a 3-Städte Rally-n a Mitropa Rally Cup bajnokság utolsó fordulóján veszel részt az általad jól megszokott, de a német közönség által még nem ismert Citroen C2R2-vel.

A kétnapos versenyen tíz gyors vár rátok. Négy pénteken és hat szombaton. Lesznek ismerős szakaszok is számotokra? A két pályabejárás és a régi itinerek mennyire lesznek segítségül? Egy jó itiner csodákra képes?

- Ezen a versenyen most indulunk először, így se régi itinerünk, se pályaismeretünk nincsen. A kétszeri pályabejárással semmi bajunk nincsen, de kicsit aggaszt, hogy az adott idő elég szűkös. Nem tudom, hogy fogunk beleférni... de hát, ha ez a feladat, akkor ezt kell megoldanunk. Terveink szerint az átlagosnál kicsit több időt, és energiát szerettünk volna a pályák feldolgozásába fektetni, de a rendezők ezt is megoldották nekünk...

Az első nap a III-IV-es gyors éjszaki lesz. Sok minden el fog dőlni az első esti gyorsokon. Mennyire lehet elspórolni vagy épp megnyomni ezt a két gyorsot?

- Mi alapjában véve a versenyek elején szoktunk magunkhoz képest jól teljesíteni. Még mindig hobby szinten űzzük ezt a sportot, így számunkra a hangulat sokkal fontosabb, mint az eredmény. Szeretem az éjszakai szakaszokat, teljesen más a hangulatuk, mint nappal, így a magam részéről nagyon várom már. A helyi fiatal srácokkal nem tudjuk, és nem is szeretnénk felvenni a versenyt. Az autók közötti technikai különbségről nem is beszélve...megyünk a saját tempónkban és cél a CÉL.

Idén is lesz körgyors. Mi a terved az utolérések esetére?

- A kör gyorsaságikon utolérni szerintem csak akkor fogunk valakit, ha hibázik, ez pedig a percenkénti rajtoltatás esetén is benne van. Úgy rajtoltatnak minket, hogy erre a legkisebb esély legyen. Ha mégis utolérünk valakit és gyorsabbak vagyunk akkor biztos vagyok benne, hogy elenged, ha mégsem, akkor tudunk majd adni neki a verseny végén a belső kamerás felvételünkből, amin úgy nézheti vissza a versenyének ezt a szakaszát, mintha a PS szimulátorban ült volna otthon.

Szombat reggel nem kell korán kelni, mert csak 09:50-kor rajtol el majd az első autó. A hat gyors köztük 23 kilométer hosszú is vár rátok. miként lehet megnyomni ezeket a gyorsokat?

- A verseny izgalmában másnap nem nagyon szoktunk tudni sokáig aludni amúgy sem. Ebben az évben megtapasztaltuk a hosszú gyorsasági szakaszok előnyeit, hátrányait. Sokat lehet rajta adni, de kapni is. Alapjában véve vigyázunk az autóra. Sajnos Porecben sikerült elég sok munkát csinálni a srácoknak az elmúlt két hétre. Viszont tökéletesen megoldották a feladatot, az autó szebb is és jobb is mint újkorában.

Végezetül, ha már ott lesztek mit is vártok magatoktól, mit is várhatnak a kilátogató nézők tőletek?

- Mindenképp a célba érkezés a fő szempont. Ha már ilyen sokat dolgoztak a fiúk, akkor megérdemlik, hogy a céldobogón láthassanak minket és az autót is. És ha sikerül az összefoglalókban legalább annyit szerepelni, mit a horvát versenyről készült kisfilmben, akkor a nézők is jól fognak szórakozni.

Partnereink segítségét köszönjük!

- Hajósi Miklós -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!