Autó - Motor

2018.04.10. 16:14

„A legvagányabb Volvo az Amazon óta…”

A vadonatúj Volvo XC40 az első Volvo modell, amelyet a megtisztelő Év Autója címmel tüntettek ki. Az 1964-ban alapított díj a legnagyobb jelentőségű független, szakmai elismerés, amiben Európában forgalmazott személygépkocsi részesülhet. A Volvo legkisebb szabadidőjárművét nem véletlenül választották meg tekintélyes előnnyel győztesnek.

A vadonatúj Volvo XC40 az első Volvo modell, amelyet a megtisztelő Év Autója címmel tüntettek ki. Az 1964-ban alapított díj a legnagyobb jelentőségű független, szakmai elismerés, amiben Európában forgalmazott személygépkocsi részesülhet. A Volvo legkisebb szabadidőjárművét nem véletlenül választották meg tekintélyes előnnyel győztesnek.

Nem egyszerű feladat megtervezni az Év Autóját. A huszonhárom európai országot képviselő hatvan szakújságírónak az adott időszakban újonnan bevezetett modellek közül kell több lépcsőben kiválasztaniuk azt az egyet, amelyik formatervezés, kényelem, biztonság, takarékosság, vezethetőség, menetdinamika, funkcionalitás, környezetvédelem, vezetési élmény, árazás, valamint az innovációs szint terén a leginkább lenyűgözte őket. Ez a hosszú verzió – röviden annak az autónak van esélye győzni, amely a piac szempontjából a leginkább releváns, új megoldást kínálja fel. Ha egy jármű csupán egy-két részterületen bír kiemelkedő képességekkel, ugyanúgy nem lehet az Év Autója, mint ha mindent remekül csinál, épp csak semmi újat nem tesz le az asztalra.

Nem lehet továbbá az Év Autója az a konstrukció, legyen bármilyen zseniális, amely a várakozások szerint évente ötezernél kevesebb példányban fog gazdára találni. Mindebből következően egzotikumok soha, de még prémium autók is igazán ritkán nyernek (az XC40-nel együtt mindössze heten a díj 54 éves története alatt), szabadidőjármű pedig most másodszor állhatott a dobogó legfelső fokára – a Volvo kis crossoverének igazán le kellett nyűgöznie a zsűrit, ha a számára nem kedvező statisztikák ellenére is nyerni tudott.

És hogy vajon mi volt az XC40 titka? Talán a most először alkalmazott CMF padlólemez, amely méreteiben rugalmasan alakítható, a kis tömeget kiemelkedő szerkezeti szilárdsággal ötvözi, a mély tömegközéppont és a fejlett futómű dinamikus vezethetőséget szavatolnak, a konstrukció pedig minden további átalakítás nélkül képes befogadni a hibrid, majd később az elektromos hajtásláncokat. Vagy a formatervezés, amely az egyébként tekintélyes, igényes konstrukciójú versenytársakkal ellentétben nem egy ötméteres luxus-szabadidőjármű méretarányosan zsugorított változata, hanem a célközönség ízlését tökéletesen ismerő és eltaláló, fiatalos, merész, minimalista, ugyanakkor rendkívül igényes, a Volvo eltéveszthetetlen családi stíluselemeit magán viselve is teljesen önálló arculattal bíró jármű. Szerepet játszhatott a döntésben az is, ahogy a Volvo – szintén a célcsoport sajátos életszemléletét ismerve – újraértelmezte a járművásárlás és –birtoklás gyakorlatát, és piactól függően rugalmas előfizetéses rendszerben bocsátja a vevők rendelkezésére a pimaszul színpompás, üdítően szögletes, szeretni valóan arányos és mindenellett remek helykihasználással és élvonalbeli funkcionalitással bíró autót.

A válasz a fentiek fényében talán egyértelmű: mindezen jellemzők együttesen hozták el a rég megérdemelt diadalt a Volvónak, és persze fontos szerepet játszott a döntésben az aktív és passzív biztonság, amelyek terén évtizedek óta mértékadónak számítunk, és ahol újra és újra magasabbra emeljük a lécet. Ki tudja, egy év, öt év, húsz év múlva hogyan ítéljük meg az XC40 szerepét – most legyen elég annyi, hogy rettenetesen büszkék vagyunk rá és mindazokra, akik lehetővé tették létrejöttét – beleértve Önöket, a Volvo hűséges rajongóit is.

„A Volvo betette a turmixba az összes létező skandináv értéket, és megnyomta a gombot. Az eredmény: egy tágas, biztonságos, elképesztően friss jármű.”

Csikós Zsolt, Magyarország

„Friss, divatos külső formaterv, tágas és elegáns belső tér, rengeteg ötletes tárolóhely. Rugózása finom, ugyanakkor nem bánja, ha odalépünk neki.”

Gajdán Miklós, Magyarország

„Lehet, hogy nem az XC40 a legelőkelőbb Volvo, de szerintem ez lesz az a modell, amely megszilárdítja a márka helyzetét a prémium kategóriában.”

Jean-Michel Normand, Franciaország

„A Volvo évek óta ott van az Év Autója verseny döntőjében, most bebizonyosodott, hogy nem véletlenül. Felső kategóriás önvezető funkciói egyedülállóvá teszik kategóriájában.”

Ufuk Sandik, Törökország

„Számomra az XC40 a tökéletes szabadidőjármű. Nem túl terebélyes, mégis tágas, fürge és dinamikus, biztonságos és kényelmes, ráadásul kiegyensúlyozottsága miatt gyorsan kiismerhető.”

Diego Eramo, Olaszország

„Az XC40 szerintem a legvagányabb Volvo a 60-as évek Amazonja óta. Biztonsági funkciói megegyeznek a nagyobb Volvókéval, műszaki megoldásai még évekre biztosítják helyét a kategória élvonalában.”

Rune Korsvoll, Norvégia

 

Eladó használt Volvo Szabolcs-Szatmár-Bereg megye területén, a JóAutók kínálatában, kattints a linkre!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!