Autó - Motor

2019.04.10. 12:31

Ép tesztben ép lélek: Keszthelyi Vivien tesztpilóta lesz

Debrecen - Amikor elkezdett versenyezni, álmodni sem mert arról, hogy ennyi idősen szerződtetett pilóta lesz.

Debrecen - Amikor elkezdett versenyezni, álmodni sem mert arról, hogy ennyi idősen szerződtetett pilóta lesz.

A mindössze 18 esztendős, debreceni származású Keszthelyi Vivien hivatalos teszt- és tartalékpilótaként bekerült a W Se­ries elnevezésű új gyorsasági női autóverseny-sorozatba. Ez azért is megsüvegelendő, mert harminc országból több mint százan jelentkeztek a szériába, és az utolsó szűkítés után végül 18-an vehetnek részt benne, rajtuk kívül még 4 teszt­pilóta, köztük Vivien is utazik a mezőnnyel.

– Óriási dolognak tartom, hogy bekerültem az elitbe. Szerintem minden autóversenyző arról álmodik, hogy egy napon szerződést kapjon. Pályafutásom során ez már a második, amivel rendelkezem, viszont ez az első a Forma–3 kategóriában. Ez egy újabb hatalmas lépés a formaautós versenyzésemet illetően. Ezzel együtt tudom, hogy rendkívül megterhelő évem lesz. Amikor elkezdtem versenyezni, álmodni sem mertem volna, hogy ennyi idősen már szerződtetett hivatalos pilóta leszek, ráadásul a formulakategóriában is – reagált érdeklődésünkre Keszthelyi Vivien, aki első magyar női pilótaként mutatkozhatott be a Forma–3-as sorozatban, az F3 Asian Championship Winter Series elnevezésű viadalon, amit a Nemzetközi Automobil Szövetség is hitelesített.

Erős mezőnyben fejlődhet

– Amikor leadtuk a nevezést, nem tudtuk, hogy kik lesznek az ellenfelek. Valójában nem is számított, mert a W Seriesbe jutás, illetve a minimális formaautós tapasztalatszerzés volt a cél. Abból a szempontból nagyon jól sült el, hogy a kategóriában rögtön olyan erős pilótákkal is tudtam versenyezni, akik már az idei Forma–1-es szezonban indulni készültek, illetve tesztelnek. Számomra mindig az a legjobb, ha erős mezőnyben fejlődhetek, hiszen az a törekvésem, hogy ebben a kategóriában is a végén a dobogóért harcolhassak. Ehhez pedig – ahogyan eddigi pályafutásom során mindegyik kategóriában – a lehető legtöbbször, egyforma autókkal és a lehető legtöbb tapasztalattal bíró pilóták között kell a rutint megszerezni.

Vivien tizenkét évesen kezdett el versenyezni, és mindegyik alkalommal bizonyítania kellett, hogy méltó vetélytárs, a végén pedig elfogadták egyenjogú ellenfélként. Már nem az számít, hogy nő vagy férfi ül a volánnál, hanem az, hogy milyen eredményt ért el a pályán.

Egy szezon, három sorozat

– Az a tény, hogy tesztpilóta lettem, több feladattal jár, mint önmagában a versenyhétvégéken a részvétel, valamint az azt megelőző szabadedzések és felkészülések. Ez egyfajta kötelezettség is, hiszen az összes W Seriesszel összeköthető tesztet – beleértve a szimulátoros munkát is – el kell végezni. Továbbá azt is jelenti, hogy más formaautós sorozatban nem tudok teljes szezont vállalni, hiszen teszt­tilalom vonatkozik minden Forma–3-as bajnokságra, ugyanakkor így kaptam meg a lehető legnagyobb lehetőséget a további felkészülésre is. Az eddigi évek alatt először adódott esélyem arra, hogy egy szezonon belül akár három sorozatban is elinduljak, ezáltal pedig az eddigi pályafutásom során kimaradt formaautós tapasztalatokat a leghatékonyabban tudom begyűjteni. A Forma–3 már minden szempontból egy kimagasló kategória, melyben komoly felkészülés nélkül nem lehet sikereket elérni. Ehhez kell a rengeteg teszt és tapasztalat, amire van időm bőven.

Vivien nyomon követi a Forma–1-et is. Ausztráliában kezdődött az idei évad, majd Bahreinben folytatódott a versengés. – A Bahreini Nagydíjról csupán annyit mondanék, hogy pontosan azért szép a technikai sport és azért van rengeteg rajongója, mert ilyen kiszámíthatatlan és izgalmas versenyeket tartogat. Személyesen több pilótát is ismerek, akikkel jó kapcsolatot ápolok és napi szinten beszélek, ezért kedvencet nem választanék. Maximálisan elismerek minden versenyzőt, aki eljutott arra a szintre, hiszen pontosan tudom és átérzem, hogy mennyi munkájuk van benne. Kíváncsian várom, mit hoz az e hétvégi Kínai Nagydíj…

Lella Lombardi volt az első női pilóta

A W Series első idényében hat, egyenként 30 perces verseny lesz Európában. Zömmel korábbi Forma–1-es pályákon rendeznek futamokat, ahol a versenyautók azonos teljesítményű, 1,8 literes motorral felszerelt Forma–3-as gépek lesznek. A Forma–1-ben az olasz Lella Lombardi 1974 és 1976 között, első nőként, 12 futamon indult, és fél pontot szerzett az 1975-ös lerövidített Spanyol Nagydíjon. Honfitársa, Giovanna Amati 1992-ben próbálkozott meg a versenyzéssel, de nem érte el a rajthoz álláshoz szükséges limitidőt.

LTL

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!