Borsod-Abaúj-Zemplén

2011.08.29. 16:34

Zöld Nyíl: van még mit csinálni

Miskolc - Szeptember elsején átadják a Zöld Nyíl egy újabb szakaszát. De mi lesz a sínek mentén?

Miskolc - Szeptember elsején átadják a Zöld Nyíl egy újabb szakaszát. De mi lesz a sínek mentén?

Az iskolakezdés napján a Tiszai pályaudvartól a Diósgyőri Gimnáziumig újra jár majd a villamos. Az útmenti lezárások is megszűnnek, az Újgyőri főtér körforgalmát is visszaadják a forgalomnak. Akik a napokban arra jártak, talán észrevették, hogy hiába a véghajrá, közel sem tűnik úgy, hogy átadásra kész a terület.

Ha valaki figyelmesebben megnézi a síneket, főleg a Diósgyőri Gimnázium környékén, láthatja, a pálya még nincs kész. Az aljzatbeton és a sín közötti kiegyenlítő réteg még nem készült el. Nem beszélve a felemás autóútról: egy-egy szakaszon új aszfaltot kapott, majd egy hirtelen váltással a régi úton találjuk magunkat és „élvezhetjük ” annak minden hibáját. Egyes járdaszakaszok pedig megrongálódtak, hiszen a Zöld Nyíl munkálatai miatt ezeket is bevonták a munkaterületbe. Mi a lesz a felsorolt hibákkal és valóban forgalomkész lesz szeptember elsejére az említett szakasz? Ezeket a kérdéseket tettük fel az MVK Zrt.-nek.

„Mind a Stadion megálló, mind a betétvégállomás esetében lehet számítani még aszfaltozási munkálatokra, szeptember 1-re olyan készültségi fok lesz, ami szükséges ahhoz, hogy a próbaüzem elindulhasson ” – kezdte Csontos Ágnes, a cég PR menedzsere. „Természetesen a kivitelező a munkaterületen még továbbra is végez út- és peronépítési munkálatokat, amellett, hogy a villamosforgalom megindult” – tette hozzá. Azt is elmondta, hogy a lapunk által említett kiegyenlítő réteg nem feltétele a próbaüzemnek.

50 centiméterre

Az úthibákkal kapcsolatban azt tudtuk meg: „A kivitelező szerződésének megfelelően, az engedélyekben meghatározott módon történik a villamos pályával párhuzamos utak burkolatának felújítása. Alapvetően a projektben a pálya két oldalán lévő 50 centiméteres, építési terület által beavatkozást elszenvedő sávok kijavítására van támogatható költség. Ezen felül ott történik útjavítás, ahol a közút kezelője- a Magyar Közút, illetve az önkormányzat - előírta. Ilyen például a Károly utcától a Kabók közig a Diósgyőr irányú sávban.”

A járdák esetében a kivitelezés megkezdése előtt készült egy állapotfelmérés – reagált Csontos Ágnes. – Az eredeti állapotot kell visszaállítani a kivitelezőnek. A vonalon a járda helyreállítási munkálatok ennek megfelelően folyamatosak, bizonyos szakaszok már készek, néhol viszont beton szintig készültek el, de van, ahol a kábelkiváltások után állítják helyre véglegesen.

ÉM-NSZR

  • Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!