2011.04.21. 21:21
Fonódó budai villamosok: a fővárosi önkormányzat nem mond le a Bem rakparti villamosról
<p>A főpolgármester a miniszterelnökhöz fordult a budai fonódó villamoshálózat kialakításának ügyében.</p>
Tarlós István arra kérte Orbán Viktort: segítsen megmenteni a beruházást illetve megszerezni a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) egyértelmű állásfoglalását az ügyben. A Főpolgármesteri Hivatal csütörtökön közölte, hogy eláll a tervtől, ha a második kerület ultimátumszerűen megvétózza a Bem rakparti vágány kiépítését. A második kerületi önkormányzat állítása szerint jogosak az aggályaik, ugyanakkor a Moszkva téri ág kiépítését már elkezdhették volna bizonyos feltételekkel, de ezért a főváros még egy lépést sem tett.
A második kerületi önkormányzat csütörtöki közleményében egy március 29-i egyeztetésre hivatkoznak, amelyen a fővárosi önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ képviselői valamint a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnöke vett részt. Itt hangzott el a Moszkva téri villamoság kiépítését gyakorlatilag elkezdhetnék már, de a Bem rakparti vágányok lefektetése előtt további vizsgálatokra van még szükség. Utóbbi esetben a kerület vitatja a költségek megtérülését, és tart attól, hogy a Margit híd alatt átvezetett villamos dugókat okozna.
A második kerület szerint nemcsak a Moszkva téri ág kiépítéséhez adott zöld utat, hanem a 17-es villamos teljes pályájának felújítását és a Moszkva tér rendezését is beemelte a projektbe. Az önkormányzat március 31-én elküldte egyetértő nyilatkozatát az NFÜ-nek, azóta a főváros válaszára vár - tették hozzá.
Nem presztízskérdés a beruházás megvalósítása
"Budapest meg kívánja valósítani ezt a villamosberuházást" - olvasható a fővárosi önkormányzat válaszközleményében. Álláspontjuk szerint a Batthyány tér és a Margit híd közötti villamosközlekedés visszaállítása a fejlesztés legfontosabb eleme. A második kerületi önkormányzat két éve akadályozza a beruházást, mert nem adja ahhoz tulajdonosi hozzájárulását. A Bem rakparti fejlesztés néhány éve még benne volt a kerületi szabályozási tervben és az önkormányzatnak akkor még nem volt kifogása a nyomvonal ellen - jegyezték meg.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség a Közlekedéstudományi Intézettől, a főváros pedig a Budapesti Műszaki Egyetem Út- és Vasútépítési Tanszékétől kért szakvéleményt az ügyben. Mindkét helyről egyetértettek a Margit híd és a Batthyány tér között hiányzó 1, 1 kilométeres villamospálya visszaállításával.
György István főpolgármester-helyettes szerint számukra nem presztízskérdés a beruházás megvalósítása és nem kívánnak presztízsküzdelembe bocsátkozni a második kerülettel.
- Független Hírügynökség -