Bulvár-celeb

2025.05.24. 17:00

A francia–román autómárka lehet a Suzuki nagy kihívója?

Sokáig nem volt kérdés, hogy Suzuki S-Cross a legjobb választás, ha egy használható méretű utas- és csomagterű, megfizethető árú városi terepjárót szeretnénk vásárolni. Azonban most új kihívója akadt a hazánkban népszerű japán autómárkának, ugyanis látványos dizájnnal és a modern technikával indul csatába ellene az új Dacia Duster. A cikkből kiderül, melyik 4×4-hajtású, lágy hibrid rásegítésű turbómotoros SUV kerül ki győztesen az összehasonlító teszt alapján.

Megszokhattuk, hogy idehaza hosszú ideje vállvetve harcol a piaci elsőségért a Suzuki két esztergomi SUV-modellje: a múlt évet például a Vitara húzta be, míg tavalyelőtt az S-Cross vitte a prímet. Sok rivális modell készült már arra, hogy belerondítson a házi versenybe, ám egyik sem lett bestseller, és bizony még az új Dacia Duster eladási darabszáma is csak a felét teszi ki annak, mint amit az S-Cross produkál. Persze a gyártók számára igazán fontos volument nem hazánk, hanem a nagyobb országok piacai jelentik, ezért érdekes kitekinteni az összeurópai eladásokra is: ott bizony korántsem tarol a Suzuki, miközben a Dacia tavaly az EU kedvenc új autóját adta (Sandero), és a 175 ezer példányban eladott Dusterrel is befért a top 10-be – írja cikkében a Magyar Nemzet.

SUV, Dacia, Suzuki
Mindkettő a piac legkedvezőbb árú 4×4-es SUV-jai közé tartozik
Fotó: Stefler Balázs / Forrás:  Magyar Nemzet

Érdemes tehát komolyan venni a francia–román autómárkát, hiszen a megfizethető ár mellett – a fapados időket feledtetve – egyre bővülő szolgáltatásokat és mind izgalmasabb formaterveket kínál. Netán a nyugati népszerűsége azt jelenti, hogy a klasszikus japán autós értékeket, úgymint hatékony motort, kezes viselkedést és megbízhatóságot ígérő Suzuki tulajdonságait, vagy legalábbis vonzerejét összességében felül tudja múlni? Ahhoz, hogy ez kiderüljön, az S-Crosst és a Dustert hasonló kivitelben, vagyis lágy-hibrid rendszerrel támogatott turbós benzinmotorral, csúcsfelszereltséggel és könnyű terepen magabiztos előrejutást nyújtó 4×4-hajtással küldtük ringbe, amivel bizony az áruk át is lépte a tízmillió forintos lélektani határt.

Ráncfelvarráson esett át a japán SUV 

Alapjait tekintve egyáltalán nem friss modell az esztergomi gép: 

a leánykori nevén SX4 S-Cross nevű SUV eredetileg 2013-ban jelent meg a piacon, ám 2022-ban olyan alaposan átdolgozták, hogy az felért egy fél modellváltással. 

Karosszériáján a két tengely közötti részt kivéve szinte minden megváltozott, azóta legfeltűnőbb stílusjegye a markáns hűtőmaszk és az új, már bi-LED fényszórók tagolására rímelő krómozott díszléc. Ezen felül változott a C oszlop oldalablakainak, illetve a teljes farrész formája, igaz, utóbbit néhányan kissé szomorkásnak látják.

Tény, hogy a frissítés óta SUV-osabb lett a megjelenése, de az is, hogy mindezt a hazai utakon futó sok-sok példány miatt már rég megszoktuk, és kevésbé rusztikus vagy kalandor fazonú, mint a Duster. Ízlések és pofonok, mindenesetre az S-Cross nagyobb üvegfelületei miatt sokkal jobb a kilátás minden irányba, és a hagyományos kilincsekkel gyerekek is könnyen tudják nyitni a hátsó ajtót, melyet feltárva kellően nagy a nyílás a kényelmes beszálláshoz.

Újrahasznosított elemeket is tartalmaz a Duster

Annak örömére, hogy továbbfejlesztett műszaki alapra építették fel, teljesen új karosszériát készítettek a Dusternek, ami rögtön a legújabb arculatot is magáéra öltötte.

Búcsúztak a Jeep-szerű négyzetes hátsó lámpák, helyette az orrkialakítás „amerikás” lett,

kicsit hunyorítva a GMC Hummer EV-t lehet belelátni a hűtőrács-fényszóró részbe. Amíg elöl még elfektetett Y alakú a menetfény, hátul nyílhegyformájúak a lámpák, amelyek egyediek és jól néznek ki.

Körben műanyag elemek védik a fényezett lemezeket, az első-hátsó lökhárítóban lévő szürke betétek újrahasznosított műanyagból készített, anyagában színezett darabok, jól palástolják a karcolások-horzsolások nyomait. Vízszintesebb lett a motorháztető, amit jól lehet látni a vezetőülésből, sajnos az övvonalat magasan húzták meg, így kicsik az ablakfelületek, vastagok a tetőoszlopok; a felfelé kanyarodó övvonal miatt az átlós hátralátás lehetetlen. Az Extreme felszereltséghez jár a keresztbe fordítható tetősín – megspóroljuk a keresztlécek vásárlásának és tárolásának nyűgjét –, míg a rézszínű díszítés a külső tükörházakra szorítkozik.

Bő 4,3 méteres hosszával egyértelműen túlnyúlik a rokon Vitarán, és így családi használatra is alkalmasabb az S-Cross. Mindez egyáltalán nem jelenti azt, hogy helykínálatával felül tudná múlni a terebélyesebb és nagyobb tengelytávú Daciát, hátsó traktusában azonban átlagos testmagasságú felnőttek így is kényelmesen elférnek, igaz, lehetőleg csak ketten. Itt ugyanis a szinte teljesen sík román kanapéval ellentétben rendesen megformázott, középső kartámaszos padot találunk.

A Dacia kontra Suzuki összehasonlító tesztje ITT folytatódik.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!