érdekességek, újdonságok

2021.06.18. 17:50

Megnyílt a 125 éves a Millenniumi Földalatti Vasút című kiállítás

A tárlaton tablók mutatják be egyebek mellett a földalatti vasút történetét, állomásait, első járműveit, személyzetét, építészeti újdonságokat és az állomások lejárócsarnokait.

Megnyílt pénteken a 125 éves a Millenniumi Földalatti Vasút című kiállítás a Deák téri Földalatti Vasúti Múzeumban Budapesten.

A tárlaton tablók mutatják be egyebek mellett a földalatti vasút történetét, állomásait, első járműveit, személyzetét, építészeti újdonságokat és az állomások lejárócsarnokait. Az érdeklődők beléphetnek a fa- és fémburkolatú kocsikba, jegyváltó fülkét, kalauz-jelzőcsengőt, motorkocsimodelleket és forgóváz-alkatrészeket is láthatnak.

Büszkék lehetünk a múltunkra, mert ha átgondoljuk, hogy mi történt az 1800-as évek végén Budapesten és a világban, rájövünk, hogy közlekedésben világelsők voltunk, s a Millenniumi Földalatti Vasút is az elsők között létesült – hangsúlyozta a megnyitón Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója.

Emlékeztetett arra is, hogy az 1800-as évek végén elindult a fogaskerekű, a libegő és a villamosközlekedés, a földalattiról pedig elmondta, hogy több olyan újdonsággal is felruházták, mint a kétoldali vezetőfülke vagy az alacsonypadlós kivitel, ami akkor még nem volt jellemző. A kiállítást úgy jellemezte, hogy a látogatók az építés érdekességei mellett több újdonságot is megtudhatnak a földalatti vasútról, mint például azt, hogy miért két színűek a járművek.

A Földalatti Vasúti Múzeum 1975-ben nyitotta meg kapuit a látogatók előtt, s a kontinens első, 1896. május 2-án átadott földalattijának állít emléket. A kocsikkal szemközti vitrinsorban tárgyi emlékek, eredeti dokumentumok, így egyebek mellett tervrajzok, térképek, építési napló, fényképek és modellek mutatják be a földalatti vasút történetét az építéstől napjainkig.

Borítókép: A faburkolatú motorkocsi a Földalatti Vasúti Múzeumban az Erzsébet téren, a Deák téri aluljáróban 2020. január 21-én. A helyszín a millenniumi földalatti vasút eredeti alagútszakasza, melyet 1955-ben a Kelet-Nyugati metró építésekor iktattak ki a forgalomból.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában