Nyíregyháza

2020.10.13. 11:07

Lópatkolás szemtanúi voltak

Három napot töltöttek a Mátrában a sóstóhegyiek.

Nagyszerűen érezték magukat

Fotó: Lőkös Imréné archívuma

A pandémia miatt csak negyedik nekifutásra sikerült eljutnia a Sóstó-Sóstóhegyi Nyugdíjas Szervezet tagjainak a Mátrába. A kirándulók elsőként a Mátra Múzeumot nézték meg Gyöngyösön. – Sok érdekes kisállat élettörténetét ismertük meg, sétáltunk Sástón, a bátrabbak felültek a libegőre, illetve felmentek a kilátóba.

Régi hintók, szekerek

– A parádfürdői szállásunkról útnak indulva, másnap a Parádsasvári Üvegmanufaktúrát kerestük fel. Régen fél­ezer ember is dolgozott itt, csodákat alkottak, munkáik a kristálymúzeumban tekinthetők meg. Délután fürödtünk, napoztunk Parádfürdőn. Harmadnap a kocsimúzeumban jártunk, ahol régi hintókat, szekereket láttunk. Megnéztük a Cifra istállót, az ott élő lovakat, még egy lópatkolásnak is szemtanúi lehettünk! Kékestetőn, a kilátó tetején párás levegőben gyönyörködtünk a kilátásban, de így is szép volt. Ebédre jellegzetes palóc ételeket kóstoltunk.