Kánikula

2021.06.19. 17:45

Hány éves vagy? Mutatjuk, ez alapján mennyit kéne innod!

 „Inni és inni!” Ez mindannyiunk napi teendőlistáján szerepel, hiszen a csapból is a hidratáció fontossága folyik, de a nagy rohanásban ennek csak ritkán sikerül maradéktalanul eleget tenni.

Km

Pedig a szervezetünk megfelelő hidratáltsága nem csak az egészségünk megőrzése és a jó közérzet fenntartása miatt fontos, a teljesítményünk vagy a stressz-szintünk is múlhat azon, eleget iszunk-e.

Turcsák Katalin, az MDOSZ dietetikusa, okleveles táplálkozástudományi szakember a mindmegette.hu oldalnak elmondta: a napi folyadékmennyiséget részben folyadékfogyasztással, részben megfelelő táplálkozással lehet fedezni. Az egyéni folyadékszükségletet számos tényező befolyásolja, így a kor, a fizikai aktivitás, az egészségi állapot, a külső hőmérséklet. Kánikulában, illetve intenzív sportolás során jelentősen megnő a folyadékszükséglet, ami akár napi plusz 1-2 liter folyadékfogyasztást is indokolhat.

Fontos tudni, hogy a napi folyadékbevitelbe bele kell számítani az elfogyasztott összes ital és élelmiszer (zöldségek, gyümölcsök, illetve a belőlük készült préslevek, smoothie-k, turmixok, tejes italok, joghurtok, levesek, szószok, mártások, híg főzelékek) víztartalmát is. Km

Évek, literek

A napi ajánlott folyadékbevitel: 1–3 évesek: 1,1–1,3 liter, 4–8 évesek: 1,6 liter, 9–13 éves lányok: 1,9 liter, 9–13 éves fiúk: 2,1 liter, 14 év fölött – nők: 2 liter, 14 év fölött – férfiak: 2,5 liter.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában