HO

2021.07.09. 07:00

Iroda az otthonunk kényelmében is

Lehet külön helyiség vagy csak egy sarok, érdemes időt szánni a berendezésre.

MI

Forrás: illusztráció/shutterstock

Fotó: Shutterstock

Home office – a fogalom, amely a koronavírus tavalyi berobbanása után nem sokkal vált ismertté, aztán a dolgozók biztonsága érdekében rengeteg cég bevezette – természetesen csak ott, ahol a munkakör lehetővé tette a feladatok ellátását így is. Ahogy arról korábban beszámoltunk, az otthoni munkavégzés többnyire hatékony volt, és a felmérések azt mutatják, a munkavállalók szívesen dolgoznának lakásuk kényelméből a járványhelyzet után is. Azt most még nem tudni, milyen változásokat idézhet elő a piacon, ha a home office tartósan megmarad, de annyi biztos, ha otthonunkból végeznénk el a munkánkkal járó napi teendőket, akkor ott is meg kell teremteni az erre alkalmas környezetet.

Ahány lakás, annyi lehetőség

A szerencsésebbeknek van a lakásban egy olyan szabad helyiség, ahová elvonulhatnak, és nyugodtan koncentrálhatnak a feladatokra. Ebben az esetben a telefonos egyeztetések vagy a szintén népszerűvé vált online ­meetingek is gond nélkül kivitelezhetők.

A home office legfontosabb bútora az íróasztal székkel, hozzá megfelelő mennyiségű tároló, ami lehet szekrény, komód vagy különféle polcok is. A lakásokban berendezett irodákról egy belsőépítészt is megkérdeztünk, hogy megtudjuk, megyénkben igénybe veszik-e az emberek a profi segítséget az otthoni munkakörnyezet kialakításához.

Makay Attila belsőépítész lapunknak elmondta, az emberek az egyszerű megoldásokat keresik, és ritka, hogy magánemberek keresik fel az otthoni iroda megtervezésére.

– Általában akkor készítünk dolgozószobát, ha egy teljes ingatlan belső tervezésével bíznak meg minket. Minden megrendelés más és más, az adott helyszín és a vevő igényei döntik el, hogy milyen módszereket használunk. A kisebb lakásoknál a helytakarékosságra is ügyelni kell, de az is számít, hogy a megrendelő jobb- vagy balkezes, hiszen az előbbieknek úgy kell elhelyezni az íróasztalt, hogy a fény balról érkezzen. A lehetőségek szinte korlátlanok, akár milliókat is el lehet költeni egy dolgozószobára is – természetesen ez nálunk nagyon ritka. Vannak persze alapvető dolgok, amikre szükség van: kell egy polc vagy szekrény az iratoknak, egy jó asztal a számítógépnek, laptopnak, és egy kényelmes szék – részletezte a belsőépítész, aki szerint minden újabb trendre van igény, és néhány ügyfélnek olyan jó érzéke van a lakberendezéshez, hogy a szakemberek csak a háttérből segédkeznek; míg másoknak nincs konkrét elképzelése.

Eltérőek az igények

– Nincsenek kőbe vésett „receptek” az irodák, dolgozósarkok kialakítására, hiszen a költségvetés behatárolja, mit tervezünk, ráadásul vannak, akik ragaszkodnak a meglévő bútoraikhoz, és azokat be kell illesztenünk a tervekbe. Megint mások teljesen egyedi darabokat szeretnének, ezeket gyártatnunk kell. Ez a kihívás a munkánkban, ezért minden alkalommal ráhangolódunk az adott környezetre, hogy a lehető legjobb, a megrendelő igényeinek megfelelő eredményt érjük el – hangsúlyozta Makay Attila.

Az otthoni iroda azonban nem minden lakásban, házban opció, a kisebb terekben ezért egy dolgozósarok kialakítása jelentheti a megoldást. Ezt az emberek többsége a nappaliban vagy valamelyik hálószobában oldja meg, de a lakberendezési magazinokban lépcső alatt kialakított „munkahelyekre” is bukkanhatunk. Bármelyik megoldást is választjuk, arra érdemes odafigyelni, hogy a környezet kényelmes legyen. A többórás munkavégzés alatt a szünetekről is megfeledkezhetünk, pedig néhány perc pihenő nem csak a testünknek, de a produktivitásunknak is jót tesz.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában