Peca

2022.01.15. 11:30

Kétszeresen is keresztapa Őzetanyán

A Matula és a Robin nevet adta a húsz kilo­gramm feletti pontyoknak.

MML

Közel tizennégy éve horgászik az Ibrányban élő Szilágyi Miklós. Oroson találkoztunk vele a közelmúltban, a Pecamánia Road Show decemberi versenyének volt az egyik résztvevője. Az édesapja szerettette meg vele ezt a hobbit, lakóhelyükön a Nagyerdesi-horgásztónál várták gyakran a halak kapását. Később az édesapát felváltották a barátok, s azóta velük járja a környék tavait. Szereti a vasmegyeri Reed Carp Lake horgásztavat, a székelyi Őzetanyát, az Orosi-horgásztavat, de számos olyan tó van, amiket ezután szeretne majd felfedezni.

Éjjel ciripelt a kapásjelző

– Nehéz megfogalmazni, hogy miért szeretem a horgászatot. Számomra kihívást jelent a halak megfogása, jóleső érzéssel tölt el, ha sikerül túljárnom az eszükön. Persze, tudni kell, hogy mikor mi kell nekik. Én sem találom el mindig a megfelelő etetőanyagot és csalit, hiszen számos tényező befolyásolja a horgászatot, például az időjárás, a légnyomás – mondta érdeklődésünkre Szilágyi Miklós. – Rendszeresen megnézem a szolunáris táblázatot is, de nagyon változó, hogy mi hozza meg éppen a halak kapókedvét. Az időjárás miatt még nem riadtam vissza a horgászattól. Elindulok, s a feltételeknek megfelelően keresem az ideális csalit, s az adott körülményeknek megfelelően választok stratégiát.

– Éppen az a nagy kihívás, hogy meg kell találnom a halakat. A békés halak horgászatát kedvelem, pontyra és amurra szoktam horgászni. Az egyéni rekordom eddig egy 21 kilogrammos ponty, amit tavaly fogtam Őzetanyán. Nem volt még neve, így én nevezhettem el. A rokonokból álló horgászcsapatunk nevét kapta, így Matula lett hivatalosan is.

– Már szundikáltam, amikor felriadtam az elektromos kapásjelzőre, aztán harmincöt perces fárasztás után sikerült a partra hoznom. Egyedül nem tudtam kiemelni, kellett segítség is. Mikor már a parton volt, akkor kezdtük el csodálni, hogy milyen hatalmas pontyot fogtam. Azonnal szóltunk a halőrnek, hogy jöjjön és mérje le. Ha nincs benne chip, akkor tesz rá. Őzetanyán az a szokás, ha a 20+-os halnak nincs neve, akkor a kifogója elnevezheti, s a horgász kap egy pólót is. A legnagyobb amuromat az idén fogtam Vasmegyeren, 14,80 kilogrammot nyomott – elevenítette fel az élményeket Szilágyi Miklós.

Munkahelyről a versenyre

– Aztán úgy két hónap múlva fogtam még egy 20,1 kilo­grammos pontyot is, annak is én lehettem a keresztapja. A Robin nevet adtam neki, mert Robin Spice volt a fűszeres csali neve, amivel megfogtam.

Több éve vesz részt a Pecamánia versenyein Szilágyi Miklós. Hogy versenyzésre adta a fejét, abban is a kihívás játszotta a fő szerepet. Nem tagadja, szeret nyerni, vagy legalábbis jóérzés a számára, ha ott lehet a legjobbak között.

– Párosban és egyéniben is voltam már szektorharmadik, de általában sikerül beküzdenem magam az első 6–7 helyezett közé. A céges versenyeken szoktam még elindulni. A Legónál dolgozom, s egyszer Verbatanyán rendeztünk munkahelyi megmérettetést, amit sikerült megnyernem. Akkor reggel hatig dolgoztam, a verseny pedig 7 órakor kezdődött, így egyből mentem oda. Megnyertem a versenyt, sőt a legnagyobb hal díja is az enyém lett egy 13,5 kilogrammos amurral