Csíksomlyó

2023.05.30. 12:27

Káprázatos tájak, lélekre ható üzenet - Fotók!

Csíksomlyón jártak a Tegyünk Közösen Magyarországért Egyesület és az Élet Forrása Egyesület tagjai.

A 465. csíksomlyói búcsúra igyekeztünk tagjainkkal egy négy napos Erdélyi kirándulással egybekötve. A programunkban szerepelt Torda – Sóbánya látogatása, korondi kirakodó vásár, Székelyudvarhely, Csíkszereda, a csíksomlyói búcsú, Homoródfürdő, Gyimesi Csángók Földje, Ezer éves határ, Keleti Kárpátok és Segesvár.

Pénteken Nyíregyházáról elindultunk Tordára, ahol közel 3 órát töltöttünk, megnéztük a sóbányát aztán pedig onnan Székelyföldre igyekeztünk. Korondon, Józsa János egyedi kerámia készletét csodálhattuk meg majd a kirakodó vásárban nézelődtünk. Kényelmesen elfoglaltuk a szállásunkat, s másnap reggel korán elindultunk a Hargitán keresztül Csíksomlyóra.

Az idei szentmise fő üzenete az volt, hogy szolgálni kell és nem uralkodni, csodálni kell és nem kizsákmányolni, óvni kell és nem tönkre tenni. A búcsú ferenci rendi ünnepi szónoka a megbecsülésre, tudatosságra és testvériségre szólította fel, a most is több százezernyi embert. „Öntudatra kell ébredni és megbízható alapokra kell építeni értékrendszerét az embernek, olyan értékskála birtoklására van szükség, amelyhez igazíthatja életét az ember és a közösség.” Nekünk embereknek, meg kell tanulnunk különbséget tenni szükséglet és szenvedély, kívánság és sóvárgás között, nevezhetjük ezt bölcsességnek és tartsuk tiszteletben az olyan értékeket, mint a megbecsülés, a tudatosság, az emberség és testvériség. Kovács Gergely gyulafehérvári érsek celebrálta a szabadtéri szentmisét, amely a pápai himnusz, valamint a magyar és a székely himnusz éneklésével ért véget.

Csíksomlyón a zarándoklatot meghallgattuk, közel három órát ott töltöttünk, majd onnan a szentmise után mindenki a maga tempójában lesétált. Útközben, volt, aki a templomba bement volt, aki kicsit vásárfiázott. Végül visszamentünk a szállásunkra Székelyudvarra. A harmadik napon szintén a Hargitán keresztül Csíkszeredát érintve érkeztünk meg a Fügés tetőre, siettünk az ezeréves határhoz. A táj szépsége mindenkit elkápráztatott, a Hargita és a Keleti Kárpátok. Gyimesbükkre két gimesi falun keresztül mentünk, s elérkeztünk az ezeréves határhoz. Visszafele Homoródfürdőn borvizet kóstoltunk, illetve egy két székelykapuval lehetett fényképet készíteni. Kirándulásunk utolsó napján Székelykeresztúrra mentünk, ott Petőfi emlékeke volt, majd Székelyföld felé vettük az irányt, majd megérkeztünk a Királyhágóra, magunk mögé hagyva Erdély medencéjét. Kellemesen elfáradtunk és feltöltődve állhatunk bele újra a hétköznapok rohanásába...