Nyíregyháza

2021.09.21. 15:38

Ipar 4.0: a jövő elkezdődött

A mesterséges intelligencia, a robotika és a digitális kommunikáció már a mindennapok részét képezik.

Fotó:

Sok vállalkozás kényszerből, sokan fejlődési vágyból, de digitális fejlesztésre készülnek, a digitalizáció ugyanis az életben maradást jelentheti a cégünk számára. Egy ilyen horderejű változás levezényléséhez pedig különösen indokolt a szakértői segítség igénybevétele és ez a segítség közelebb van, mint gondolnánk – hangzott el azon a szakmai konferencián, melyet a megyei kereskedelmi és iparkamara szervezett kedden.

A kamara nyíregyházi székházában megtartott rendezvényen a robotika, a mesterséges intelligencia, az adatelemzés területeiről hallgathattak meg tartalmas előadásokat az érdeklődők. Bár nagyon sok dolog, információ első hallásra vagy látásra futurisztikusnak hathatott, ám a felkért előadók egytől-egyig hangsúlyozták: az ipari célú adatelemzés, a digitális sales és marketing, a robotizált lézervágás vagy a 3D-s nyomtatás már igenis részei a mindennapoknak, és a közeljövőben még nagyobb teret fognak nyerni.

A vendégeket Tamás Szilárd, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara IKT (az információs és kommunikációs technológia) szakértője köszöntötte, ezután átadta a szót dr. Hajdú Andrásnak. A Debreceni Egyetem dékánja röviden bemutatta az informatikai kar működését, majd elmondta, hogy ma az ipar egy jelentős átalakuláson megy keresztül, aminek fókuszában az adat és az adatvezérelt termelés áll, ez pedig kivétel nélkül minden szektort érint.

A digitális technológia és az innováció hatása az ügyfél elvárásokra – ezzel a címmel tartott előadást Kalmár Csaba, a Salesforce területi vezetője. Ő felel a magyar kisvállalati szegmensért a cégnél, korábban egy Startup Software vállalatnál volt értékesítő Írországban, valamint a General Electric-nél vezetett Budapesten egy Inside Sales csapatot.

Jelenleg a negyedik ipari forradalom időszakát éljük, mikor is előtérbe kerül a big dData, a mesterséges intelligencia és a robotika.

- A kis- és középvállalkozásoknak is lépést kell tartaniuk a digitalizálódó világgal, ehhez adunk mi segítséget. Megjelentek a piacon a digitális ügyfelek, őket ki kell tudni szolgálni a különféle elektronikus csatornákon. Előtérbe került az ügyfélélmény, a saját tapasztalat, ami alapján meghozzák a döntéseiket a fogyasztók. Mindenkinek elmondjuk, hogy lépésről lépésre kell haladni a fejlesztésekkor, nem szabad egyből megcélozni a Tesla modelljét, de kell egy cél, egy vízió, amit el szeretnénk érni, nem szabad csak úgy vakon repülni. Ha ez a vízió adott, mi segítünk abban, hogy ezt az ügyféllel együtt, közösen megvalósítsuk. Fontos, hogy a kitűzött cél az üzleti igényekre épüljön – sorolta Kalmár Csaba, aki szerint a digitális ügyfélszolgálat és marketing, az üzenetalapú kommunikáció nélkülözhetetlen összetevői az egységes digitális platformnak, ami kialakítása a végső cél.

A szakember konkrét példákat is említett. Elmondta, hogy van olyan rendszer, ami rögzíti, hogy az ügyfél mikor nyitja meg a neki küldött hírlevelet, és a legközelebb a következőt már ebben az időpontban postázza.

- Ma már a hírlevelek sem lehetnek sablonosak, elavultak, hanem azoknak is személyre szólóknak kell lenniük – tette hozzá a Salesforce területi vezetője, aki szerint nem szabad homokba dugnunk a fejünket, hiszen a digitális innováció elkerülhetetlen. Itt az ideje cselekedni, mert aki időben lép, az versenyelőnybe kerülhet azokkal szemben, akik késve teszik meg a szükséges lépéseket.

Szabó Tamás, a kamara megyei IKT tanácsadója a Modern Vállalkozások Programjáról beszélt. Előadásában azt részletezte, hogyan is tudják segíteni a kis- és középvállalkozásokat abban, hogy eligazodjanak a digitalizáció útvesztőjében.

- A Modern Vállalkozások Programjában kínált személyes tanácsadás díjmentes és a cég székhelyén történik, a cégvezetőnek ki sem kell mozdulnia, és így kap egy testre szabott fejlesztési tervet. A vállalatvezetők gyakran sokadrangú vagy túl elvont kérdésnek tartják a digitalizációt, kevesen tudják, hogy a megoldás mennyire közel van hozzájuk – emelte ki Szabó Tamás IKT tanácsadó.

A keddi rendezvényen elhangzott: az elmúlt egy év tapasztalatai megmutatták, hogy a vállalkozások működésének nemcsak eszköze a digitalizáció, hanem a legfontosabb alapja, megléte elengedhetetlen a működés fenntarthatósága és a hatékonyságnövelés érdekében. A napi szintű problémák megoldása, a tűzoltás csak az átmeneti állapotot tudja fenntartani, éppen ezért érdemes minden cégnek végig gondolnia, hogy mire van szüksége ahhoz, hogy fejlődni tudjon. Mindenekelőtt digitalizálni, automatizálni szükséges a munkafolyamatokat, hogy optimalizálni tudja a költségeket, a kapacitást és a munkaerőt.

Fotók: Pusztai Sándor

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában