Fotók, videó

2023.05.08. 14:43

Vonatbaleset Újfehértó után: napi huszonnégy órában dolgoznak a sínek helyreállításán

Ahogy arról vasárnap már beszámoltunk, kisiklott egy 35 kocsiból álló tehervonat 9 kocsija vasárnap délelőtt Téglásnál. A baleset helyszínén a helyreállításról tartott sajtótájékoztatót a MÁV hétfőn kora délután.

Fotó: Tóth Imre

A helyszínen épp a síneket mozgatták egy 150 tonnás óriásdaru segítségével, amely hétfőn hajnalban érkezett meg. Mint elmondták, 50-100 ember dolgozik folyamatosan a helyreállításon a nap huszonnégy órájában. Sem a kár mértékét, sem a helyreállítási időt nem tudják még megbecsülni, most az elsődleges cél az, hogy az egyik sínpárt helyreállítsák, hogy mielőbb újraindulhasson legalább egy vágányon a vasúti forgalom. 

– Vasárnap a kora esti órákban befejeződtek a hatósági vizsgálatok, illetve a MÁV Zrt biztonsági szolgálatának a helyszínelése. Munkatársaim haladéktalanul megkezdték a műszaki mentés  előkészítését – mondta Hadnagy Attila, a MÁV zrt. debreceni területi igazgatóságának a vezetője. 

Az éjszaka folyamán az egyik vágány felsővezetékét félrehúzták, a másik vágány fölül elbontották a felsővezetéket, ezzel szabaddá téve az utat a vasúti darunak ahhoz, hogy az emeléseket el tudja végezni. A kora hajnali órákban érkezett meg a daru, és 3 órakor tudtuk elkezdeni az első kocsi beemelését a vasúti pálya mellől. Ez a késő délelőtti órákra sikerült.

 Sajnos, a kocsi egyik forgóváza olyan mértékben megsérült, hogy nem lehetett visszahelyezni rögtön a vágányra, egy segéd-forgóvázat kellett alászerelni. Épp most történik meg a kocsi bevontatása Hajdúhadházra – tudatta. Megjegyezte, az első kocsi mentése elhúzódó volt, a többivel várhatóan gyorsabban haladhatnak majd.

Maga mellé mutatva elmondta, jelenleg a sérült bal vágány ideiglenes helyreállítása történik annak érdekében, hogy a vasúti daruval közelebb tudjanak férni ahhoz a kocsihoz, amit a következő alkalommal emelnek vissza a vasúti pályára. 

Most a vasúti kocsik beemelése és a munkaterület fölszabadítása van soron, ezt követően történhet meg a vasúti pálya helyreállítása. A bal és a jobb vágány is mintegy 100-150 méter hosszban teljes egészében megrongálódott, továbbá a jobb vágánynak még mintegy 3 kilométeres szakasza különböző mértékben sérült, ennek is a teljes helyreállítására lesz szükség.

 

Fotó: Tóth Imre

A vágány mellett három felsővezeték-tartóoszlop megsérült; egy kiborult, kettő pedig olyan mértékben megdőlt, hogy mindhármat ki kell cserélni.

Komoly erőhatások gyűrték a vasat

– Egyelőre még tart a károk pontos felmérése, de munkatársaim közben már megkezdték a szükséges szakanyagok helyszínre szállításának a szervezését. Nem lehet megmondani, mikor áll helyre a vasúti forgalom. A leborult kocsik igen erősen egymásnak feszülve, dőlve vannak; komoly erőhatások működnek, a vágány alatti rész is erősen torzult, begyűrődött, nagyon óvatosan kell hozzálátni a felszabadításhoz a dologozók testi épsége érdekében – hangsúlyozta. 

Továbbá, a másik oldalon valószínűleg egy ideiglenes vágányt is kell majd építeni a daru számára, hogy hozzáférhessen a kocsikhoz. De minden erőnkkel azon dolgozunk, hogy legalább az egyik vágányt minél előbb helyreállítsuk, hogy azon mielőbb megindulhasson a forgalom. Addig is az utasok megértését és türelmét kérjük

 – tette hozzá Hadnagy Attila.

Elhangzott: a 150 tonnás daru a mentés végéig a helyszínen lesz, ezzel fogják a sérült kocsikat is kiemelni a vasúti pályáról.

SzT

 

Forrás: haon.hu

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában