Helyi közélet

2009.01.27. 14:20

Nekünk nem jár az új vonatokból?

<p>Ny&#237;regyh&#225;za - Mi&#233;rt nem lehet<br /> tal&#225;lkozni Kelet Magyarorsz&#225;gon a M&#193;V<br /> &#225;ltal beszerzett &#250;j vonatokkal, holott a<br /> Dun&#225;nt&#250;lon szinte kiz&#225;r&#243;lag<br /> csak ilyenek k&#246;zlekednek? - vetette fel egy kedves<br /> olvas&#243;nk, amelyre a M&#193;V START Zrt.<br /> sz&#243;viv&#337;je hosszas v&#225;laszlev&#233;llel<br /> reag&#225;lt.</p>

Olvasónk levele:

Azért fordulok önökhöz,

hátha tudnak tenni valamit az ügy

érdekében. Élethelyzetemből

adódóan sokat vonatozom, főleg a

Dunától keletre. Az

utóbbi időben több alkalommal kellett

a Dunántúlra is utaznom,

főleg Győrbe. Meglepődve

tapasztaltam, hogy arrafelé csupa új

vonat közlekedik: Filrt-ek,

Talent-ek. Ezek a vonatok

általában nem távolsági

járatok (Inter City-k.), hanem a

közelebbi városok között

szállítanak utasokat, akár

Budapest-Győr viszonylatban is. Szinte

csak ilyen vonatokat láttam és

felmerült bennem, hogy miért nem jut

felénk is egy-kettő belőle. Ha

már azért kellett az ütemes

menetrendet csökkenteni, hogy a

Dunántúlon több vonat

járjon, legalább 1-2 ilyen

vonatot mi is kaphatnánk.

Balogh-Fazekas Anita, a

MÁV-START Vasúti

Személyszállító Zrt.

szóvivőjének válasza:

A Flirt és Talent vonatok a

budapesti elővárosi forgalom

kiszolgálására kerültek

cégünkhöz (ennek felel meg a

vonat belső kialakítása,

ülések elhelyezése stb), hosszabb

távú utazásokhoz a

MÁV-START Zrt. korszerűbb

és egyre komfortosabb járműparkkal

igyekszik kiszolgálni utasainak

igényét, amelyhez

szolgáltatásait folyamatosan fejleszti.

Jelenleg is közlekednek jó

minőségű, regionális forgalomra

tervezett járművek a

Dunától keletre eső

területekre is. Jelentős

mennyiségű (40 darab), regionális,

új motorvonatot vásárolt a

közelmúltban társaságunk

Kelet-Magyarországra. A 63-41-es

sorozat elsősorban a Dél-Alföldön

is közlekedik, bázisuk Szentes,

ahonnan több városba is eljutnak,

így például

Salgótarjánba,

Szegedre, Kecskemétre,

Gyulára vagy éppen a

Jászságba. Ezek az új

vonatok légkondicionáltak,

zárt rendszerű wc-vel felszereltek, amelyek

az utasok minél nagyobb

komfortérzetét hivatottak

szolgálni.

Kelet-Magyarországon kiterjedt

IC hálózat van (ez Szabolcs

megyét is jelenti)

Nyíregyházára,

akár Miskolcon és

Debrecenen keresztül is el lehet jutni,

ezekkel a kényelmes, és

esztétikailag nemrégen

felújított, komfortos vonatokkal. A

Nyíregyházát

érintő IC vonatok kocsijai a

közelmúltban jelentős

mértékű

felújításon estek át,

melynek során

tökéletesítették

légkondicionálást, az első

osztályra laptop-csatlakozót (230 V)

szereltek föl, megújították a

belső teret. A nemrég beszerzett,

korszerű, ún. 3. generációs

IC-k kocsik bázisa Miskolc,

jelenleg Pécs és

Miskolc között közlekednek. A

MÁV-START Zrt. tervei szerint

további 3. generációs IC

kocsik beszerzésére kerül sor,

amelyekből Kelet-Magyarországon is

még több fog közlekedni.

A megyét érintő gyors- és

személyvonati forgalomban megjelentek a

felújított Bhv típusú

kocsik, amelyekben korszerű

világítás, fűtés,

új ülések találhatóak.

Az automatikusan záródó

ajtók a regionális forgalomban

biztonságosabbá teszik az utazást

(Zajta – Budapest között, Záhony

– Cegléd között

közlekedő vonatok). A

megyében közlekednek olyan

személyvonatok, amelyekben

régebbi típusú, első

osztályú kocsikat alakítottak

át másodosztállyá. Ezek

ugyan nem új járművek, de a

kényelmes fotelek, a jó

világítás, a

korszerűsített mosdók, a kellemes

légfűtés miatt kedvelik az

utasok.

A Kelet-Magyarországon 2008

decemberétől közlekedő,

nemzetközi IC-k is magas

színvonalú járművek,

ugyanolyan magyar

személyszállító kocsik

közlekednek Románia felé,

mint Bécs irányába,

ezáltal ugyanazt a minőséget

nyújtva a mindkét irányba

utazó utasok számára. A

román vasút által

Magyarországra küldött

IC-kocsikban minden üléshez

munkaasztal és laptop csatlakozó

tartozik. A MÁV-START Zrt. folyamatosan

fejleszti szolgáltatásait,

bővíti járműparkját,

amellyel utasai igényeinek kíván

minél magasabb színvonalon eleget tenni

az ország minden egyes

régiójában.

A motorvonatok Budapest és

Győr között

történő közlekedése a

Budapest-Tatabánya

elővárosi vonal

meghosszabbításaként

valósulhatott meg.

Kapcsolódó cikkek:

„Lacika szépen fingzik!”

  • a fiatalkorú Kisvárdán -

    szörnyethalt

  • indult a vonat Záhonyból

    - M. István -

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában