Helyi közélet

2009.03.24. 16:48

„Személyi felelősség nem állapítható meg...”

<p>A p&#225;trohai vonatg&#225;zol&#225;st<br /> k&#246;vet&#337;en G&#233;g&#233;ny<br /> meg&#225;ll&#243;helyen is<br /> megism&#233;tl&#337;d&#246;tt, hogy a megszokott&#243;l<br /> elt&#233;r&#337; v&#225;g&#225;nyra &#233;rkezett a<br /> vonat. Olvas&#243;nk ekkor panasszal &#233;lt, hiszen<br /> szerinte aznap a t&#225;rsas&#225;g emberi<br /> &#233;leteket vesz&#233;lyeztetett. A M&#193;V START<br /> Zrt. kivizsg&#225;lta az esetet, &#233;s &#233;rdekes<br /> meg&#225;llap&#237;t&#225;st tett.</p>

Panaszosunk levele:

 

Tisztelt MÁV-START Zrt.!

 

Csütörtök reggel a 6239 -es

számú személyvonatra

vártunk Gégény

megállóhelyen nagyjából

30-40 -en. A vonat Záhony

felől érkezik, és

Nyíregyháza felé

közlekedik, ennek megfelelően mindenki az "A"

jelű vágánynál várta.

A vonat a "B" jelű vágányra

érkezett, mindenki

megdöbbenésére, ugyanis a

MÁV-START

részéről SENKI sem

tájékoztatott SENKIT az utazók

közül. hogy a szerelvény a

másik vágányra

érkezik. Az "A" és "B" jelű

vágányok

kerítéssel vannak elválasztva,

csak az átjárónál

nincs kerítés. Az

átjáró viszont a peronok

szintje alatt található

nagyjából 50 centiméterrel. A

szerelvény közepe

állt meg az

átjárónál,

véletlenül pont volt ott egy ajtó,

amin keresztül nehezen tudtunk csak

felszállni, de közben már a

jegyvizsgáló indította

volna a szerelvényt, mert úgy

gondolta, nem száll fel senki, mivel a "B"

jelű vágány peronján

senki sem tartózkodott a fent említett

okokból. Első

felszállóként én

kiáltottam a

jegyvizsgálónak a másik

oldalon, hogy ne indítsa a

szerelvényt, de megjegyzem, ekkor

már lendítette a karját a

zöld jelzéssel! Önök a

csütörtökön történt

események fényében emberi

életeket veszélyeztettek,

gondatlanságból. Ezt

különösen azután tartom hanyag

és minősíthetetlen

viselkedésnek, hogy szerdán a

szomszéd településen,

Pátrohán, két

fiatalt elgázolt egy szerelvény.

Tudomásom szerint ott is az történt,

hogy a megszokottól eltérő

vágányra érkezett a

vonat. Persze azt nem tudom, hogy ott voltak

-e tájékoztatva erről az utasok, de

a mi esetünkben, a mai napon, határozottan

NEM! Megjegyzem továbbá, hogy

jegykiadás már reggel 6:00 -tól

történik

Gégényben munkanapokon,

tehát a kérdés időpontban -

6:43 - kellett tartózkodnia személyzetnek

a megállóhely

jegypénztárában. A

történtekért magyarázatot

várok Önöktől utastársaim

és magam nevében is!

Továbbá fontolóra veszem, hogy

foglalkozás körében elkövetett

veszélyeztetés miatt büntető

feljelentést teszek a MÁV-START

Zrt. ellen a megyei

rendőrkapitányságon!

Tisztelettel: Fazekas Szabolcs

 

A MÁV-START Zrt. felől az alábbi

válaszlevelet kaptuk:

 

A MÁV-START Zrt.

Ügyfélszolgálata a 6239-es

számú Záhony –

Nyíregyháza között

közlekedő személyvonat,

2009.március 12-ei

közlekedtetésével kapcsolatban, az

érintett munkatársak és

azok szolgálati vezetői, illetve az

érintett társszolgálatok

jelentései, valamint a vonatszemélyzet

meghallgatása alapján a

következőket állapította meg,

melyet utasunknak is elküldött. Az adott

napon, Pátroha és

Demecser állomások

között tervezett és meghirdetett

vágányzár volt 6:20 és

14:30 óra között.

Záhony állomás

forgalmi munkatársa a 18-as számú

írásbeli rendelkezésen

értesítette a vonatszemélyzetet a

helytelen (a megszokottól eltérő)

vágányon történő

közlekedésről.

Gégény

megállóhelyen azon a napon a

pénztári szolgálat szünetelt,

ezért az utasok előzetes

értesítése a

változásról, lehetetlen volt. A

fentiek tudatában a vonali

forgalomirányító a

mozdonyrádió

segítségével

értesítette az érintett vonat

mozdonyvezetőjét, arról hogy

Gégény

megállóhelyen fokozott figyelemmel

közlekedjen, és indulás előtt

győződjön meg, hogy minden utas

felszállt-e a vonatra. Az

események vizsgálata alapján a

mozdonyvezető és a

jegyvizsgáló is tudott a

rendkívüli helyzetről, és ennek

megfelelően a kellő figyelemmel és

gondossággal jártak el a

menesztés során.

Jegyvizsgáló munkatársunk

elmondása szerint a mozdonyvezető

leszállt a gépről és

személyesen győződött meg a le-

és felszállás

megtörténtéről, illetve a

jegyvizsgálók is aktívan

együttműködtek a menesztés

folyamatánál. A vonat

utolsó kocsija mellet tartózkodó

jegyvizsgáló a

„megállj” jelzést adta

folyamatosan a vezető-jegyvizsgáló

és a mozdonyvezető felé mindaddig,

amíg az utasok felszálltak a

vonatra. A vizsgálatba bevont

szakszolgálatok véleménye szerint,

egyértelmű személyi

felelősség nem

állapítható meg az esetnél,

mivel a gégényi

pénztárszolgálat

szünetelése és a

vágányzár miatt

bekövetkező változások a

megszokottól eltérő helyzetet

teremtettek, amelyet a MÁV

Csoport munkatársai a fent leírt

operatív intézkedésekkel tudtak

áthidalni, egyéb eszközök

és feltételek hiányában.

Egyértelmű és egybehangzó

vélemények szerint, azonban, a

hasonló esetek elkerülése

érdekében feltétlenül

és sürgősen szükséges

Gégény

megállóhely hangos

utastájékoztató

berendezéssel való felszerelése,

amelyet a MÁV-START Zrt.

és a MÁV Zrt.

közös erővel, mielőbb szeretne

megvalósítani.

Kapcsolódó hírek:

veszélyeztettek!"

  • Vonatgázolás

  • Pátrohánál  

  • Kétséges, hogy

  • túlélik a baleset

    áldozata

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában