2009.06.04. 06:18
Nyomvonal és leletek
<p>Gyorsan és biztonságosan haladni a<br /> sztrádán bizony jó dolog, ám<br /> sokat megélt emberekből azért<br /> előtörhet egy sóhaj: végre...<br /> példának okáért az M1 és<br /> M7 budapesti szakaszát már 1964-ben<br /> átadták. <STRONG>Nyéki Zsolt<br /> jegyzete</STRONG></p>
Jogos volt az öröm, amellyel a több mint
száz embernek fél évre
munkát adó, egyben az
autópálya
építésének
folytatását
nyomatékosító programról
beszéltek az illetékesek. A
megyeszékhely után a megye további
pontjai kerülnek közelebb a gazdaság
vérkeringéséhez – ahogy a
közlekedés
színvonalának
jelentőségét szokás
kissé elcsépelten
érzékeltetni. Gyorsan és
biztonságosan haladni a
sztrádán bizony jó dolog,
ám sokat megélt emberekből
azért előtörhet egy sóhaj:
végre...
Évtizedes „sarak” olvashatók
az egymást váltó kormányok
fejére, mert hát példának
okáért az M1 és
M7 budapesti szakaszát már
1964-ben átadták, utóbbi pedig
1970-re elérte a Balatont. No igen, a
fővárosból
péntekenként sietett a politikai,
művészi és más elit a
balatoni nyaralókba, és persze a
végnapjait számláló
kapitalizmus követei is Budapesten s az
ország nyugati fertályán
szórták el a schillinget,
márkát, dollárt, ha nagyon
nekibúsultak, látva rendszerük
elkerülhetetlen bukását...
Történelem ez már kérem, de
nehéz elfelejteni azt is, hogy a
rendszerváltás után
nagyjából
Nyékládházánál
fogyott el a befektetők türelme és
fordultak vissza, amikor keletre indultak terepet
keresni tőkemagjaik elhintéséhez.
Meddig néztük
Székesfehérvárt,
Győrt, Esztergomot... Na de a
bozótot már irtjuk, a
régészek is készíthetik
ecseteiket (akiknek azért valljuk be: nem sok
időt hagynak a leletmentése), s
várjuk a folytatást!
- Nyéki Zsolt -