Helyi közélet

2009.09.28. 06:25

Mi indokolja a csigatempót?

<p>Ny&#237;regyh&#225;za - A<br /> sebess&#233;gkorl&#225;toz&#225;s n&#233;hol<br /> lakoss&#225;gi k&#233;r&#233;sre, n&#233;hol<br /> k&#246;zleked&#233;sbiztons&#225;gi okok miatt<br /> ker&#252;l ki az utakra.</p>

A Nyíregyházi

Városüzemeltető és

Vagyonkezelő Kft. kezelésében

lévő utakkal kapcsolatban Lajti

Tibor útkezelési

ágazatvezető-helyettes elmondta: ahol a

folyamatban lévő munkálatok

indokolják, valamennyi közlekedő

biztonságát szolgálják a

sebességkorlátozások.

Így van ez például a

Jósavárosban az Etel

közben, illetve a Honfoglalás utcán

zajló gázrekonstrukciós

munkák miatt, a kertvárosi Rozsnyó

utca egy szakaszára pedig csak az ott

lakók hajthatnak be, mivel komplett

útalap cserét végeznek. – A

korlátozások soha nem

öncélúak, ha már nem

indokolt, eltávolítjuk a

táblákat – tette hozzá.

Az Állami Közútkezelő

gondozásában lévő utakkal

kapcsolatban – hűséges

előfizetőnk észrevételeire

reagálva – Kodácsi

László, a

nyíregyházi

üzemmérnökség vezetője

nyilatkozott lapunknak. Kiderült: bizonyos

útépítési

munkálatokat külső cégek

végeznek, a figyelemfelhívó,

illetve sebességkorlátozó

táblák kihelyezése a

kivitelező és a műszaki ellenőr

konszenzusán alapul. Ameddig nem fejeződik

be, illetve nincs megfelelő stádiumban a

munkafolyamat, balesetmegelőzési

és közlekedésbiztonsági

okokból a közutakon maradnak a

„bosszantó”

KRESZ-táblák.

– A Vadász Csárdánál

például még nem

készült el a padka, nincs átadva a

terület, ha a kellő óvatosság

hiányában baleset

történne, a közútkezelő

vállalatot terhelné a

felelősség. Az autósoknak

meg kellene érteniük, hogy ezek az

intézkedések nem ellenük, hanem

értük vannak. A Debreceni út lakott

szakaszával, illetve a Tiszavasvári

úti felüljáró

lábától a belvárosi

kereszteződésig tartó résszel

már más a helyzet. A 22

órától reggel 6-ig

érvényben lévő 30 km/h-s

sebességkorlátozás

bevezetését a környékbeli

lakosság „harcolta ki”

magának a zajos közlekedés

orvoslására. A forgalomkezelői

osztály döntése

értelmében évek óta

él e tilalom, az más

kérdés, hogy az autósok mennyire

veszik komolyan a fémtest

„üzenetét”.

A 73 éves Dió

László kereken negyven

esztendeje lakik az igen forgalmas Debreceni

úton. Laci bácsi szerint

bölcs döntés volt az éjszakai

sebességkorlátozás

bevezetése. – Bár éjjel

kisebb a forgalom, a zajos, nehéz

rakománnyal dübörgő,

aknafedeleket döngető autók nem

egyszer felrázták békés

álmukból az itt lakókat. A

KRESZ előírások

tiszteletben tartása, s nem utolsó sorban

a tetemes rendőri bírságtól

való félelem józanabb

vezetésre ösztönzi az erre

haladókat.

A Kállói és Sóstói

úton, illetve a 4-es főúton

kihelyezett

sebességkorlátozó

táblák sorsával és

létjogosultságával lapunk holnapi

számában foglalkozunk.

Kapcsolódó hírek:

Mennyi? 30!

  • Veszélyes útszakaszok

    Szabolcs-Szatmár-Beregben

  • Tartsd be a sebességet: mindenki

    megelőz!

  • 108 km/h-val hasított a vasúti

    átjáróban 

    - Palicz István -

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában