2009.09.28. 06:25
Mi indokolja a csigatempót?
<p>Nyíregyháza - A<br /> sebességkorlátozás néhol<br /> lakossági kérésre, néhol<br /> közlekedésbiztonsági okok miatt<br /> kerül ki az utakra.</p>
A Nyíregyházi
Városüzemeltető és
Vagyonkezelő Kft. kezelésében
lévő utakkal kapcsolatban Lajti
Tibor útkezelési
ágazatvezető-helyettes elmondta: ahol a
folyamatban lévő munkálatok
indokolják, valamennyi közlekedő
biztonságát szolgálják a
sebességkorlátozások.
Így van ez például a
Jósavárosban az Etel
közben, illetve a Honfoglalás utcán
zajló gázrekonstrukciós
munkák miatt, a kertvárosi Rozsnyó
utca egy szakaszára pedig csak az ott
lakók hajthatnak be, mivel komplett
útalap cserét végeznek. – A
korlátozások soha nem
öncélúak, ha már nem
indokolt, eltávolítjuk a
táblákat – tette hozzá.
Az Állami Közútkezelő
gondozásában lévő utakkal
kapcsolatban – hűséges
előfizetőnk észrevételeire
reagálva – Kodácsi
László, a
nyíregyházi
üzemmérnökség vezetője
nyilatkozott lapunknak. Kiderült: bizonyos
útépítési
munkálatokat külső cégek
végeznek, a figyelemfelhívó,
illetve sebességkorlátozó
táblák kihelyezése a
kivitelező és a műszaki ellenőr
konszenzusán alapul. Ameddig nem fejeződik
be, illetve nincs megfelelő stádiumban a
munkafolyamat, balesetmegelőzési
és közlekedésbiztonsági
okokból a közutakon maradnak a
„bosszantó”
KRESZ-táblák.
– A Vadász Csárdánál
például még nem
készült el a padka, nincs átadva a
terület, ha a kellő óvatosság
hiányában baleset
történne, a közútkezelő
vállalatot terhelné a
felelősség. Az autósoknak
meg kellene érteniük, hogy ezek az
intézkedések nem ellenük, hanem
értük vannak. A Debreceni út lakott
szakaszával, illetve a Tiszavasvári
úti felüljáró
lábától a belvárosi
kereszteződésig tartó résszel
már más a helyzet. A 22
órától reggel 6-ig
érvényben lévő 30 km/h-s
sebességkorlátozás
bevezetését a környékbeli
lakosság „harcolta ki”
magának a zajos közlekedés
orvoslására. A forgalomkezelői
osztály döntése
értelmében évek óta
él e tilalom, az más
kérdés, hogy az autósok mennyire
veszik komolyan a fémtest
„üzenetét”.
A 73 éves Dió
László kereken negyven
esztendeje lakik az igen forgalmas Debreceni
úton. Laci bácsi szerint
bölcs döntés volt az éjszakai
sebességkorlátozás
bevezetése. – Bár éjjel
kisebb a forgalom, a zajos, nehéz
rakománnyal dübörgő,
aknafedeleket döngető autók nem
egyszer felrázták békés
álmukból az itt lakókat. A
KRESZ előírások
tiszteletben tartása, s nem utolsó sorban
a tetemes rendőri bírságtól
való félelem józanabb
vezetésre ösztönzi az erre
haladókat.
A Kállói és Sóstói
úton, illetve a 4-es főúton
kihelyezett
sebességkorlátozó
táblák sorsával és
létjogosultságával lapunk holnapi
számában foglalkozunk.
Veszélyes útszakaszok
Tartsd be a sebességet: mindenki
108 km/h-val hasított a vasúti
átjáróban
- Palicz István -