Helyi közélet

2009.11.02. 06:23

Egy városban nincs vasút?

<p>Szerintem ennek nem &#237;gy kellene lennie. Hab&#225;r<br /> &#233;n nem utazok minden nap a<br /> Ny&#237;regyh&#225;za-V&#225;s&#225;rosnam&#233;ny<br /> &#250;tvonalon vonattal, de sokat utaztam, &#233;s<br /> nagyon sok ismer&#337;s&#246;m van, aki a mai napig utazik<br /> &#237;gy.</p>

Nagyon sajnáltam, mikor 3-4 éve

kivonták az IP vonatokat erről a

vonalról arra hivatkozva, hogy „nem volt,

aki erre pótjegyet vegyen”. Rendben, van

olyan ember, aki nem ad ki pénzt ezért,

de szerintem azért bezárni egy

vasútvonalat, mert nincs kihasználva,

felesleges. Ugyanis ki lenne használva, ha

felújítanák, és

korszerűbbé tennék, nem 1óra

43 perc alatt lehetne elérni az egyik

végállomástól a

másikra, hanem sokkal rövidebb idő

alatt, ha gyorsabban tudna menni a vonat, nem 40

km/h-val, hanem minimum 60-nal.

Ha újra visszaállítanák az

IP vonatokat, vagy esetleg

lehetővé tennék a

Budapest-Nyugatiból érkező IC

vonatok Vásárosnaményig

való közlekedését, akkor is

lenne rá utas, aki igénybe venné!

Csak hát ugye, ezeken a sínpárokon

nem közlekedhet IC, mert nagyon rossz a

vasút állaga, döcög,

zötyög az utas, míg utazik. De mi van

azokkal, akik „buszbetegek”, nem

bírják a tömeget? Rájuk ki

gondol? A vonat lehetne gyorsabb, kényelmesebb,

de ez mind-mind fejlesztés

kérdése.

Ott van például a

Debrecen-Mátészalka

szakasz. InterCity vonat ott is jár,

habár egy nap csak egyszer, és nem teljes

IC vonat, hanem egy gyors vonat utolsó

két vagonja szerepel IC-ként, de

legalább ott van, és ki van

használva. Akárhányszor utaztam

Budapestről

Mátészalkára, mindig ezzel

jöttem, mert nem kellett átszállni

sehol, Debrecenben lecsatolták az

elejét, és az utolsó két

vagon végigjött

Mátészalkáig, és

tele volt, habár meg kell hagyni, nem a legjobb

az állaga ennek a szakasznak sem.

De kénytelen voltam

Mátészalka felé

hazajönni, mert hamarabb hazaértem, mintha

Nyíregyen szálltam volna át a

személy vonatra. Ahelyett, hogy

pályázatokat írnának ki a

vasútvonalak fejlesztésére,

újítására,

korszerűbbé való

tételére, a milliós

végkielégítéseket

utalják kifelé! Persze, hogy

egyszerűbb bezárni valamit, semhogy

felújítani!

Az említett vasútvonalon, amit

be akarnak zárni, elég szép

számmal szerepel városok neve,

például a legújabb kettő:

Vaja és Nyírmada. Joggal

tenné fel a kérdést az ember:

„E városokban miért ne legyen

vasút?” Remélem, sikerül

elérni, hogy ne zárják be a

Nyíregyháza-Vásárosnamény

vonalat!

Egy vajai lakos

Kapcsolódó cikkek:

Fellélegezhetnek az utasok és a

vasutasok!?

  • Kedden ismét vasutassztrájk

  • Kedden megbénulhat az ország?

  • VASUTASSZTRÁJK- az egész

    országban leáll a vasút

    tíztől délig

  • Nincs megegyezés, kedden

    délelőtt sztrájk lesz

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában