2009.11.02. 06:23
Egy városban nincs vasút?
<p>Szerintem ennek nem így kellene lennie. Habár<br /> én nem utazok minden nap a<br /> Nyíregyháza-Vásárosnamény<br /> útvonalon vonattal, de sokat utaztam, és<br /> nagyon sok ismerősöm van, aki a mai napig utazik<br /> így.</p>
Nagyon sajnáltam, mikor 3-4 éve
kivonták az IP vonatokat erről a
vonalról arra hivatkozva, hogy „nem volt,
aki erre pótjegyet vegyen”. Rendben, van
olyan ember, aki nem ad ki pénzt ezért,
de szerintem azért bezárni egy
vasútvonalat, mert nincs kihasználva,
felesleges. Ugyanis ki lenne használva, ha
felújítanák, és
korszerűbbé tennék, nem 1óra
43 perc alatt lehetne elérni az egyik
végállomástól a
másikra, hanem sokkal rövidebb idő
alatt, ha gyorsabban tudna menni a vonat, nem 40
km/h-val, hanem minimum 60-nal.
Ha újra visszaállítanák az
IP vonatokat, vagy esetleg
lehetővé tennék a
Budapest-Nyugatiból érkező IC
vonatok Vásárosnaményig
való közlekedését, akkor is
lenne rá utas, aki igénybe venné!
Csak hát ugye, ezeken a sínpárokon
nem közlekedhet IC, mert nagyon rossz a
vasút állaga, döcög,
zötyög az utas, míg utazik. De mi van
azokkal, akik „buszbetegek”, nem
bírják a tömeget? Rájuk ki
gondol? A vonat lehetne gyorsabb, kényelmesebb,
de ez mind-mind fejlesztés
kérdése.
Ott van például a
Debrecen-Mátészalka
szakasz. InterCity vonat ott is jár,
habár egy nap csak egyszer, és nem teljes
IC vonat, hanem egy gyors vonat utolsó
két vagonja szerepel IC-ként, de
legalább ott van, és ki van
használva. Akárhányszor utaztam
Budapestről
Mátészalkára, mindig ezzel
jöttem, mert nem kellett átszállni
sehol, Debrecenben lecsatolták az
elejét, és az utolsó két
vagon végigjött
Mátészalkáig, és
tele volt, habár meg kell hagyni, nem a legjobb
az állaga ennek a szakasznak sem.
De kénytelen voltam
Mátészalka felé
hazajönni, mert hamarabb hazaértem, mintha
Nyíregyen szálltam volna át a
személy vonatra. Ahelyett, hogy
pályázatokat írnának ki a
vasútvonalak fejlesztésére,
újítására,
korszerűbbé való
tételére, a milliós
végkielégítéseket
utalják kifelé! Persze, hogy
egyszerűbb bezárni valamit, semhogy
felújítani!
Az említett vasútvonalon, amit
be akarnak zárni, elég szép
számmal szerepel városok neve,
például a legújabb kettő:
Vaja és Nyírmada. Joggal
tenné fel a kérdést az ember:
„E városokban miért ne legyen
vasút?” Remélem, sikerül
elérni, hogy ne zárják be a
Nyíregyháza-Vásárosnamény
vonalat!
Fellélegezhetnek az utasok és a
VASUTASSZTRÁJK- az egész
országban leáll a vasút
Nincs megegyezés, kedden
délelőtt sztrájk lesz