Helyi közélet

2009.11.04. 18:13

Közlekedési káosz lehet Nyíregyházán

<p>Ny&#237;regyh&#225;za - A k&#252;l&#246;n<br /> buszs&#225;vok &#233;p&#237;t&#233;se nem<br /> jav&#237;tja majd a t&#246;megk&#246;zleked&#233;s<br /> versenyhelyzet&#233;t.</p>

– Az

útépítés,

korszerűsítés ma már nem

milliós, hanem milliárdos program

Nyíregyházán is –

írja a nyíregyházi

[email protected] levelezője,

Lányi Botond. Mindez

arról jutott eszébe, hogy mind az

interneten, mind a polgármesteri hivatalban 30

napra közszemlére tették a

nyírségi megyeszékhely

városi

közlekedésfejlesztési

tervét.

A levél szerzőjének kisebb

megdöbbenést okoz, hogy a 2001-ben

elfogadott

közlekedésfejlesztési

koncepcióban meghatározott feladatok

végrehajtása mellett is erőteljesen

nőtt a személygépkocsi forgalom a

városban.

„Mindez azt bizonyítja, hogy a

hosszú távra meghatározott

főút, gyűjtő út és

kiszolgáló út

hálózati hierarchiája

sérül akkor, amikor anyagiak

hiányában az

útépítés nem tart

lépést a

városfejlesztéssel. Így

történhetett meg, hogy a nem teljesen

kiépített kiskörútig

jönnek személyautóval azok, akiknek

a belvárosban van dolguk, illetve a Vay

Ádám körúton nagy az

átmenő forgalom – derül ki a

tervet készítő budapesti Pro

Urbe Kft. alig hat oldalas

összefoglalójából.

Vágyálom marad

Érdemes nem csak tanulmányozni, hanem a

korhoz igazítva aktualizálni is a

közlekedésfejlesztési

tervet, nehogy írott malaszt legyen

például a parkolás

szabályozására tett javaslat. A

lebontott Egyház és Síp

utcák üres telkén kialakult

zsúfolt parkoló például azt

mutatja, hogy a beépítésnél

itt van létjogosultsága egy

mélygarázsnak, vagy

parkolóháznak” –

vélekedik a [email protected] levelezője.

Az ország, a város

teherbíró

képességének ismeretében

Lányi Botond

vágyálomnak minősítette azt a

javaslatot, mely szerint a

tömegközlekedés

versenyhelyzetét javítaná, ha

külön buszsávok

épülnének a város

frekventált területein. Azt viszont nagyon

támogatni tudja, hogy kiépüljön

az automatikus forgalomirányító

központok azon rendszere, amely az adott

útszakasz nagyobb átbocsátó

képességét teszi

lehetővé.

- Zajácz D. Zoltán -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában