Helyi közélet

2011.06.08. 13:27

Balaton Expressz 2011, avagy Nyíregyházáról a Balatonra bringával

<p>A Nyíregyházi Hivatásos Önkormányzati Tűzoltóság két vonulós tűzoltója tavaly már eltekert a Balatonig. Idén nem elégetek meg ezzel, hisz Haraszti Sándor törzsőrmester és Vass Zsolt zászlós körbe is tekerte a magyar tengert, így három nap alatt összesen 660 kilométert tettek meg.</p>

Az első etap Budapestig tartott, fél hatkor indultak, és este hét környékére teljesítették a 270 kilométeres távot, majd másnap már a Balaton mellett aludt Sanyi és Zsolti, míg a harmadik nap végigtekertek a tó melletti kerékpárúton, majd vonattal indultak vissza Nyíregyházára.

- Különösebben nem hátráltatott minket semmi, szerencsére nem kaptunk defektet, és más technikai gondunk sem volt a három nap alatt, viszont egyszer sikerült fölborulnom, de nem lett nagy baj szerencsére. - mondta Haraszti Sándor, törzsőrmester, majd Vass Zsolt zászlós folytatta: - Viszont valahol az Alföldön még, belefutottunk egy méhrajba, akik nagyjából öt kilométeren keresztül dongtak körülöttünk, majd beértünk egy faluba, és szinte centire pontosan a helységnév táblánál megálltak.

Balaton Expressz 2011: az idei túra is jól sikerült

A bringák előzetes karbantartáson kívül mást nem igényeltek, simán bírták a „kiképzést”. A túra érdekessége, hogy a törzsőrmesternek ez volt az első hosszú útja az új bringájával, mely ún. „rekumbens”, fekvőkerékpár. Ennek előnye, hogy sokkal kényelmesebben lehet tekerni, nincs akkora légellenállása, mint egy „rendes” biciklinek. - Ez a tulajdonság sokszor éreztette is hatását, hisz többször volt szembe szél a túra során, ami megnehezítette, főleg Zsolti dolgát – mondta Haraszti Sándor. - Amiben viszont én előnyben voltam – vette át a szót a zászlós -, hogy a sima bringával sokkal könnyebben lehet fordulni, és kanyarban fékezéskor is stabilabb, valamint a fekvő gépnél a kormányzás is nehezebb.

Egy ilyen hosszú útnál fontos a folyadék pótlása és a táplálkozás is, mert ha az ember „eléhezik”, akkor egyik pillanatról a másikra drasztikusan csökken a teljesítménye, és idővel könnyen rosszul lehet. Ennek megfelelően a lánglovagok is figyeltek az étkezésükre, ami főleg bőséges energia és szénhidrát tartalmú ételekből állt. - Az energiaital nem vált be, nem ad annyi pluszt, és a szénsav sem jó tekerés közben. Jobb a víz, valamint a különböző izotóniás italok. Enni pedig kekszeket, banánt és csokit vittünk főleg. Ezek beváltak – mondta Haraszti törzsőrmester. - Inkább többször álltunk meg enni kevesebbet – folytatta Vass zászlós -, de azért volt egy nagy ebédünk Abádaszlókon, ami mondhatná már hagyomány, hisz tavaly is itt ettünk többet először az út során. - zárta.

Az idei túra is jól sikerült szerencsére, de hogy mi lesz a következő célpont, ahova eltekernek, azt még nem tudják a nyíregyházi tűzoltók. Haraszti törzsőrmester viszont a jövő hét végén Mezőtúron vesz majd részt két társával a tűzoltó triatlonon, ahol, persze, ő indul majd a kerékpáros számban.