Helyi közélet

2012.01.29. 14:35

SÉTA: Autogramot és közös fotót kértek tőlünk a törökök

Nyíregyháza - A törökországi program fő témája a környezetvédelem, környezetünk megóvása volt.Nagyszabású nemzetközi programban vesz részt a Nyíregyházi Főiskola Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, amelynek részeként iskolánk ötödikes és hatodikos tanulói Törökországba utaztak a közelmúltban.

Szénás Anett kísérőtanártól megtudtuk: a Tempus Közalapítvány Comenius programja keretében 3 ország három iskolája (a magyarországi Eötvös gyakorló, egy szardíniai, olaszországi és a törökországi Chankiri városában lévő iskola) vesz részt ebben a jövő nyáron véget érő multikulturális projektben. A program részeként az iskolák meglátogatják egymást, és tanulnak egymástól. A legutóbbi utazás célja az ismerkedés volt, a program elemeinek egyeztetése és értékelése.

Rajzok és kiselőadások

– A Törökországban töltött négy nap alatt megismerkedtünk a helyi iskolával, órát látogattunk, és vetélkedőn vettek részt a gyerekek. Jegazba, egy üdülőfaluba, valamint egy sóbányába is ellátogattunk. Megnéztük a város nevezetességeit, és a török néptánccal is megismerkedtünk – meséli a pedagógus.

– A gyerekek gyakorolták az angolt, barátságok születtek a partnerintézmények tanulói közt. A program fő témája a környezetvédelem, környezetünk megóvása volt. Valamennyien egyetértettünk abban, hogy a földrajzi és kulturális különbözőségek ellenére a gyerekek mindenütt aranyosak, kedvesek és szeretetreméltóak. A következő „mérföldkő” Szardínia szigete lesz tavasszal, amikor az olaszországi iskolát látogatjuk meg.

Az egyik diák, Orosz Mercédesz boldogan és lelkesen összegezte élményeit: – Busszal érkeztünk Pestre, onnan Isztambulba repültünk. Életemben először ültem repülőn! Ankarából Chankiribe utaztunk, ahol a szálláshelyünk volt. Szó szerint (is) színes programok vártak minket: egy rajzot kellett készítenünk arról, hogy felnőttként hogyan képzeljük el az életünket természetvédői szemmel. Angolul adtunk elő egy színdarabot, egy verset és egy filmrészletet – mondja Mercédesz, majd így folytatja: Irány Szardínia szigete!

– Bár az olasz gyerekekkel is összebarátkoztunk, inkább a törökökkel voltunk jóban. Ők egyenruhában járnak iskolába. Mi voltunk az első külföldi vendégcsoport az iskolájuk történetében. Fotózkodtak velünk, aláírásokat kértek, msn címet is cseréltünk. Különleges helyeken vacsoráztunk, még a tévé is tudósított róla! Remélem, tavasszal Szardínia szigetén is különleges élmények és új barátságok várnak majd az utazó diákokra!