Helyi közélet

2015.10.25. 14:08

Amurral győzött a sporttárs

Rakamaz - Már csak akkor szólt, amikor a parttól csak néhány méterre volt a hal, és ráment a szomszéd zsinórjára.

Hűvös, borongós időben tartotta meg nevezéses horgászversenyét a Cormoran Sporthorgász és Természetvédő Egyesület a Jonagold Almafesztivál részeként október 10-én.

– A rossz idő ellenére szép számmal összejöttünk, és nem is jöttünk hiába. Az 57 fő felnőtt horgász közel 45 kg halat fogott, pedig csak a verseny végére kezdtek a halak igazán enni. A 13 ponty mellett egy gyönyörű amurt és néhány kárászt, keszeget sikerült fogni – tájékoztatta lapunkat a versenyről Biri Imre, a Cormoran Sporhorgász és Természetvédő Egyesület alelnöke.

Verseny a vezetőknek is

– A díjakat a város főterén felállított nagyszínpadon a város polgármestere adta át. Külön tisztelet és megbecsülés illeti Gincsei Pál horgásztársunkat, aki a rossz idő ellenére, mozgásában korlátozva, járókerettel fogta meg a verseny legnagyobb halát, és nyerte meg a kategóriáját. Horgászegyesületünk egy finom halászlével kedveskedett a versenyzőknek. A cudar idő ellenére sokan maradtak délutánra is horgászni, de sokan az almafesztivál forgatagában múlatták az időt. A horgászegyesület délután megtartotta szokásos vezetőségi versenyét, amelyet Lucián Jánost megelőzve Ladányi Zoltán horgásztársunk nyert meg.

Nem kellett segítség

A győztes amur kifogására így emlékezett vissza Biri Imre:

– A több mint 9 kg-os amurt Gincsei Pál horgásztársunk alig néhány méterre fogta tőlünk. Már csak akkor szólt, amikor a parttól csak néhány méterre volt a hal, és ráment a szomszéd zsinórjára. Jó páran odaszaladtunk, és próbáltunk tanácsainkkal segíteni a veterán horgásznak, de nem volt rá szükség. A szomszéd kiengedte a féket, és Pali bácsi szépen kihozta a halat. A barátja kicsit segített a szákolásban, és már a parton is volt a csodálatosan szép hal. Mindenki csak tátotta a száját, mert tudjuk, hogy szép példányok vannak a Nagy-Morotvában, de versenyen még amurt se láttunk fogni, nemhogy ilyen hatalmas példányt.

– A legjobb az volt az egészben, hogy mindenki együtt örült 76 éves Pali bácsival, és az irigységnek nyoma sem volt.

Eredmények

Felnőttek: 1. Vasvári István (5050 g), 2. Papp Csaba (3650 g), 3. Lengyel Péter (3510 g)

Nyugdíjasok: 1. Gincsei Pál (9060 g), 2. Takács András (4950 g), 3. Horváth József (3400 g)