Helyi közélet

2016.10.12. 13:11

Kutatópont: egyre több magyar használja a közösségi médiát

Budapest - A Kutatópont legfrissebb felmérése szerint a magyar lakosság körében egyre többen rendelkeznek felhasználói profillal közösségi médiafelületen. A cég szerdai, az MTI-hez eljuttatott közleményében azt is kiemelték: az online hírfogyasztás is növekvő tendenciát mutat.

Budapest - A Kutatópont legfrissebb felmérése szerint a magyar lakosság körében egyre többen rendelkeznek felhasználói profillal közösségi médiafelületen. A cég szerdai, az MTI-hez eljuttatott közleményében azt is kiemelték: az online hírfogyasztás is növekvő tendenciát mutat.

A felmérés szerint a felnőtt lakosság 65 százaléka használja az internetet, a közösségi médiaprofilok aránya a magyarok körében 67 százalék. A közösségi oldalon regisztrációval rendelkezők 74 százaléka olvas híreket, 60 százalékuk legalább havonta meg is osztja az olvasottakat.

A Kutatópont Kft. közvélemény-kutatását kétezer ember személyes megkérdezésével - a felnőtt lakosságra kor, nem, településtípus, régió és végzettség szerint reprezentatív mintával - szeptember 1. és 15. között készítette.

Közleményük szerint az 1-től 5-ig terjedő skálán a televíziót a válaszadók 4,2-es fontosságúnak jelölték, ezt a baráti társaság, illetve a család (4,1) követi, az internet pedig 3,3-as értéket kapott a preferenciaskálán.

A felmérés alapján a magyarokra inkább a passzív hírfogyasztás jellemző: a megkérdezettek nagyobb része csak olvassa a híreket, kevesebben vannak, akik saját kommentárral az üzenőfalukon is megosztják az olvasottakat. A közösségi oldalakon regisztráltak 71 százaléka elolvassa, 40 százaléka pedig megosztja a privát témájú híreket. 66 százalékuk foglalkozik bulvárhírekkel, 32 százalékuk megosztja az ilyen tartalmakat. A közéleti híreket a megkérdezettek 62 százaléka olvassa és 27 százalékuk osztja meg - írták.

A Kutatópont kitért arra is, hogy a közösségi oldalak használói közül 37 százalék minden nap figyeli a hírportálok bejegyzéseit. A kutatócég szerint a közösségi média hírfogyasztásban betöltött növekvő szerepét mutatja az is, hogy a közösségi oldalakon regisztráltak 67 százalékával fordult már elő, hogy egy hírrel először a közösségi oldalon találkozott. Felmérésükből kiderült továbbá, hogy a közösségi oldalt használók 30 százaléka követi nyomon a sportolók tevékenységét, míg közéleti embereket, politikusokat 29 százalékuk követ.

A 2010-es alapítású Kutatópont Kft. médiakutatással, egészségüggyel és társadalomkutatással foglalkozik, 100 százalékban magyar tulajdonú teljes körű piackutató cég, a Nézőpont Csoport tagja - olvasható a közleményben.

- MTI -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában