2017.01.02. 07:14
Akadnak, akik még mindig a csomagba tett karácsonyi ajándékra várnak
Nyíregyháza - Nem minden olvasónk karácsonya volt felhőtlenül boldog, és ebbe közrejátszott az is, hogy a megrendelt ajándékot nem tudták betenni a fa alá, noha időben megrendelték.
Nyíregyháza - Nem minden olvasónk karácsonya volt felhőtlenül boldog, és ebbe közrejátszott az is, hogy a megrendelt ajándékot nem tudták betenni a fa alá, noha időben megrendelték. Többen azért hívtak minket, mert a Magyarországon feladott csomagjuk sem érkezett meg, és volt, aki azért panaszkodott, mert hiányosan kapta meg az ünnepi pakkot. De nem tudják bizonyítani, hogy a feladó mit is tett a dobozba, így név és cím nélkül osztották meg velünk szomorú tapasztalatukat.
Ezeket a csúszás okaira is rákérdezve továbbítottuk a Magyar Posta Zrt.-nek, a Társasági Kommunikációs Osztály pedig az alábbi választ küldte. – Az internetes kereskedelem térhódításával, ügyfeleink vásárlási szokásainak változásával a belföldi csomag-, futár- és expressz- (CEP) piacon dinamikus növekedés tapasztalható. Ez a trend nemcsak a Magyar Postának, hanem a piac minden szereplőjének folyamatos kihívást jelent, különösen az év végére jellemző szezonális forgalomfelfutás időszakában.
A karácsony környékén a napi küldeménymennyiség rendszeresen megduplázódik – írta a Posta Társasági Kommunikációs Osztálya. A csúcsidőszakot jelentő november közepétől december közepéig tartó hetekben például 30 százalékkal több csomagot kezelt a Magyar Posta, mint tavaly ugyanebben az időszakban. Bár felkészültek a megnövekedett küldeményforgalomra, voltak olyan napok és területi egységek, amikor a feldolgozásban és kézbesítésben előfordultak torlódások.
A küldemények kézbesítésének háromnegyedét határidőn belül teljesítették. A fennmaradó küldeményeknél előfordulhattak csúszások, de ezeket is zömében három munkanapon belül eljuttatták a címzettekhez – írják. A karácsonyi forgalomban az interneten jellemzően távol-keleti, illetve tengeren túlról megrendelt áruk átfutási ideje 30–40 nap, az unióból jellemzően 5–7 munkanap, míg a magyar webáruházból megrendelt áru 1–3 munkanap alatt jut el a megrendelőhöz – olvasható az osztály reagálásában.
Nem adhatnak felvilágosítást
Arra a kérdésünkre, hogy a panasszal hová fordulhatnak az ügyfelek és kinek kell bizonyítani, hogy a csomag nem sértetlenül és hiánytalanul érkezett meg, azt a választ kaptuk: minden panaszt kivizsgálnak, s egyenként határozzák meg, hogy milyen típusú vizsgálat indokolt.
– A vizsgálatokat a postánál érvényben lévő protokollok alapján folytatjuk le, a vizsgálati protokollok részleteiről bővebb tájékoztatást nem adhatunk. Amennyiben az ügyfél panasszal kíván élni a küldemény nem megfelelő kézbesítése miatt, akkor azt megteheti a Magyar Posta ügyfélszolgálatánál az alábbi elérhetőségeken: https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat.
KM-BM