Helyi közélet

2018.03.31. 17:28

Tiszta piac, saját élettér

Nyíregyháza - Saját lábukon kell megállniuk az értékesítőknek.

Nyíregyháza - Saját lábukon kell megállniuk az értékesítőknek.

A márkakereskedők be tudnak-e kapcsolódni az uniós pályázati rendszerbe? Milyen lehetőségeik vannak?– hangzott el a kérdés a Kelet-Magyarország találkozóján.

Hitelből fejlesztenek

– Visszafogottan tervezik pályázati pénzből beruházásaikat a szolgáltató és kereskedelmi szektor szereplői. Ahhoz képest, hogy az uniós fejlesztési források bizonyos hányadát a kis- és közepes vállalkozásoknak szánták, úgy érezzük, a szolgáltatók kisebb arányban részesülnek a pályázati pénzekből – mondta Csősz Ferenc.

A napokban startolt el a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Programon belül egy – oktatással, képzéssel összefüggő – pályázat, 100 százalékos intenzitással támogatják a kérelmezőket, ami jól jön. Élünk az oktatási-képzési lehetőségekkel, kihasználjuk az ehhez járó támogatásokat is. Ezzel szemben infrastruktúrafejlesztésre nincs pályázati kiírás és forrás, maradnak a kamattámogatott hitelek.

– Égető kérdés, és lépéseket kell tenni azért, hogy segítsék a szakember-utánpótlást, a pályázatok nagy részét innovációra, kutatás-fejlesztésre fordítják, de az közvetlenül nem ér el hozzánk – fogalmazott a cégvezető, aki a duális képzésről annyit mondott: – A koncepció kiváló, mert sokkal nagyobb gyakorlati tapasztalatokkal bír az a végzős, aki egy prosperáló cégnél tanulja meg a szakmát. A képzési forma bevezetésétől kezdve az iskolák partnerei vagyunk, 2–3 embert foglalkoztatunk. Az egyetemi hallgatókat is mi oktatjuk, ez idő, energia, de plusz támogatást nem kapunk érte.

Egészséges, tiszta verseny

Poroszka Ottóné is egyetértett mindezzel, s arra, hogy mi segítené a szektort, azt válaszolta: – Az autópark fiatalítása közös cél.

– A használtautó-behozatalt minél hamarabb helyre kellene tenni, hogy ne legyünk roncstemető.

– Helyi viszonylatban egy egészséges verseny van az autókereskedők között, vidéken, szűkebb közösségben nem esnek egymásnak a különböző márkaértékesítők.

– Ismert családi magánvállalkozásokként működünk, soha nem volt köztünk ellenszenv és nem „tapossuk egymást”. Az üzleti élet sokkal tisztább és közvetlenebb, mint a fővárosban – mondták a cégtulajdonosok.

- KO -


[related-post post_id="3813430"]

[related-post post_id="3813331"]

[related-post post_id="3813469"]

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában