Helyi közélet

2018.05.09. 15:54

A nyári gumiabroncs esőben is jobb!

Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - A felmérés szerint a magyar autóvezetők mintegy 23-25 százaléka még mindig téli abroncsokkal közlekedik.

Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - A felmérés szerint a magyar autóvezetők mintegy 23-25 százaléka még mindig téli abroncsokkal közlekedik.

A későn jött tavasz miatt még mindig sorok kígyóznak a gumiszervizek előtt. Ezekben a hetekben ­autósok sokasága cseréli vissza téli abroncsait a nyáriakra, közülük minden tizedik, azaz mintegy 300 ezer autós pedig új abroncsszettet is vásárol.

Érdemes visszaszereltetni

A Bridgestone statisztikái szerint a magyar autósok egy abroncs szettel akár 50-60 ezer kilométert is megtesznek, szemben a nyugat-európai autósokkal, akik 20-25 ezer kilométer után már új abroncsokat szereltetnek gépjárművükre. Az egyre kiszámíthatatlanabbá váló időjárási körülmények és a hirtelen esők miatt ezért sem mindegy, hogy ilyenkor milyen minőségű és funkcionális képességekkel rendelkező abroncsot választunk.

A magyar autóvezetők mintegy 23-25 százaléka még mindig téli abroncsokkal közlekedik. A lágyabb keverékből gyártott téli gumi rosszul tűri a tavaszi-nyári időszakot, a felgyorsuló kopás miatt akár 1-2 szezont is „lefaragunk” az élettartamukból.

Autónk emellett akár 10 százalékkal is többet fogyaszthat, féktávolsága pedig – 100 km/órás sebességről lefékezve – akár 8-10 méterrel is hosszabb lehet, mint egy jó minőségű nyári abroncs 36 méteres fékútja. Ilyenkor érdemes tehát mielőbb visszaszereltetni a nyári abroncsokat, ha pedig azok profilmélysége 2-3 mm alá csökkent, akkor új nyári abroncsot kell vásárolni, hogy meg tudjunk felelni az erre az időszakra jellemző közle­kedésbiztonsági kihívásoknak.

Kiszámíthatatlanabb időjárás

A Bridgestone 25 ezer autós megkérdezésével készített felmérést az autósok nyári abroncsokkal kapcsolatos elvárásairól. A felmérésből kiderült, hogy az autójukat naponta használó autósok 43 százaléka a kanyarokban való jó irányíthatóságot, valamint a rövid fékutat tartja a nyári gumiabroncsok legfontosabb tulajdonságának, különösen a tavaszi évszakra jellemző esős időszakokban.

– Az egyre gyakoribbá váló tavaszi és nyári özönvízszerű esők és az egyre kiszámíthatatlanabb időjárás miatt szemléletváltás figyelhető meg az autóstársadalomban, hiszen az abroncsok közlekedésbiztonságban játszott funkciói immár fontosabbak az autósoknak, mint az ár (23 százalék), vagy az üzemanyag-hatékonyságban (8 százalék) játszott szerepük – mondta Hunyadi Szabolcs, a Bridgestone Magyarország Kft. értékesítési vezetője.

- ÉKN -


Szubjektív

A közút veszélyes üzem. Ahhoz, hogy stabil lábakon állva lépjünk be a gyárba, jó gumikra van szükség. Anno a gumikat úgy optimalizálták, hogy azok télen is működőképesek voltak, mára elkülönülnek egymástól. A mínuszok idején több a baleset, sok karambolhoz a nem megfelelő gumik vezetnek. Ne rágódjunk rajta, mint a gumicukron: áldozni kell rá azért, hogy ne legyünk áldozatok!


Veszélyes szellemsofőrök

A kutatás rávilágított arra, hogy az autóvezetők vizes úton, főutakon és autópályákon az előzést, a lassújárművek és a mezőgazdasági gépek, traktorok és az úgynevezett szellemsofőrök kikerülését tekintik a legkockázatosabbnak.

Ettől eltérően a városi forgalomban a váratlan közlekedési helyzetek, a hirtelen lelépő gyalogosok és gyermekek, vagy a váratlanul kikanyarodó kerékpárosok kikerülését tekintik a vezetők a legnehezebb és legveszélyesebb forgalmi szituációnak.


[related-post post_id="3850763"]

[related-post post_id="3853381"]

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában