Kelet-retro

2019.05.16. 11:15

Lassan idegenforgalmi érdekesség a nyíregyházi villamos

Sikeres turbinapörgetés Tiszalökön, megszűnik a nyíregyházi villamos, épül a Sóstói úti felüljáró. Előkaptuk a 60 és 50 évvel ezelőtti Kelet-Magyarországot, hogy nosztalgiázzunk egy kicsit.

Épül a sóstói híd. A 10 méter széles, 76 méter hosszú híd építői a vasszerelést készítik elő (1969. május 16., péntek)

1959. május 16., szombat

Újabb 15 kisvasúti személykocsit kapunk, megkezdik a stadioni kitérő építését

Lapunkban többször is írtunk már Nyíregyháza lakosságának MÁV-hoz intézett kéréséről. A Guszev-lakótelepieknek bosszúságot okoz az, hogy amikor a városba jönnek vagy hazamennek, útjukat állja a lehúzott sorompó, mert ezen a részen van a vasúti gurító és a tolatás gyakori. Sajnos több esetben fordult már elő baleset is amiatt, hogy az emberek nem tudták kivárni a sorompó felhúzását és testi épségüket veszélyeztetve közlekedtek a vágányok között.

A másik, régebben húzódó probléma az, hogy a kisvasútnak az utazóközönség igényeihez mérten kicsi a személykocsi-parkja, ami miatt a vonatok még mindig gyakran zsúfoltak. A harmadik a villamosközlekedés meggyorsítása a Beloiannisz tér és a Sóstógyógyfürdő között. Ezen problémán segítene egy kitérő létesítése a sportstadionnál.

Épül a sóstói híd. A 10 méter széles, 76 méter hosszú híd építői a vasszerelést készítik elő (1969. május 16., péntek)

Örömmel közöljük azt, hogy a MÁV vezérigazgatója levélben válaszolt városunk dolgozóinak kérésére. „A kulturált utazás fokozása érdekében a nyíregyházi kisvasút részére 15 darab új beszerzésű, négytengelyes személykocsit juttattunk 1958-ban. 1959-ben további 15 személykocsit fogunk Nyíregyháza körzetébe irányítani. A Guszev-lakótelep gyalogosforgalmának megkönnyítése végett tervbe vettük egy felüljáró építését – olyanét, mint a Széchenyi utca végén, a dohánygyárnál van. A tervek elkészítését már megkezdték, az építkezés előreláthatóan 1960 második felében fejeződik be.”

A nyíregyházi vasúti csomópont illetékese arról nyilatkozott szerkesztőségünknek, hogy már megvan a sportstadionnál létesítendő vasúti kitérőhöz szükséges pénzösszeg.

Tiszalöki jelentés: Sikerült a III. számú turbina próbapörgetése

Berki Zoltán, a Tiszalöki Erőmű Vállalat igazgatója jelentette tegnap, hogy délelőtt a III. számú turbinát szerelő dolgozók nem kis örömére sikerült a turbina próbapörgetése. Ez a turbina egy hónapos próbaüzemelés után, kellő vízhozam mellett napi 100 ezer kilowattóra villamos energiát ad majd országunknak, az üzemeknek, városoknak és falvaknak.

1969. május 16., péntek

Lassan idegenforgalmi érdekesség a nyíregyházi villamos

A kisvasút hál' istennek, végre-valahára, előbb-utóbb, a barbár kürtjeivel együtt kiszorul városunkból. De a nevető egyik szemünk mellett sír a másik. Mert úgy tűnik, immár visszavonhatatlanul, hogy vele együtt elköltözik a kedves, megszokott villamos is. Széles közvélemény sajnálja ezt, nemcsak érzelmi, hanem nagyon is konkrét hasznossági okokból.

Ez a villamos szolid és biztonságos közlekedési eszköze a város lakóinak és vendégeinek. Jellegzetes, sőt romantikus színfolt, lassan idegenforgalmi érdekesség. Az egyvágányos rendszerrel is, ha a vonatok másfelé is járnak majd, pontos, megbízható és kényelmes összeköttetés a fő ütőéren, a vasútállomástól Sóstóig.

Miért kell elmennie ennek a villamosnak? Nem érdemelne meg a gondolat még egy megfontolást, hogy inkább maradjon? Vegyük át a vasúttól, amely úgyis kiselejtezi! Fessük be szép kékre – tirpákország fővárosa vagyunk – kezeljük mi, járjon az állomástól Sóstóig megszakítás nélkül. Az idegenek szemében is, de különösen a mi szemünkben vonzó, kedves, szép foltja, hasznos közlekedési eszköze lehetne Nyíregyházának.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában