Sínen van az IC-gyártás

2019.08.01. 07:21

Nem fogsz hinni a szemednek, milyen IC vonatokkal fognak találkozni a nyíregyházi utasok!

A szolnoki Vasúti Járműjavítási Telephelyen készült el a MÁV-START első húsz darab saját forrásból gyártott, nemzetközi forgalomra alkalmas, új generációs intercitykocsija, és augusztusban elkezdődhet további hetven darab, belföldi forgalomra tervezett IC+ összeszerelése.

Így néz ki belülről a hazai gyártású IC-kocsi

Forrás: MÁV-START

Munkahelyeket teremt

– Az IC+ kocsik gyártása jelentős munkahelyteremtő hatással bír: kétszázötven embernek biztosít munkát a MÁV-START-on belül és legalább ugyanennyinek a beszállítóknál. Az új IC+ kocsikkal a Keszthelyre közlekedő Balaton expresszvonatokon, a Záhonyból és Miskolcról a Balatonra; Budapestről Miskolcra, Békéscsabára, Nyíregyházára tartó IC-szerelvényeken találkozhatnak utasaink – közölte Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Összesen körülbelül 4100 alkatrésztípusból, 53 000 alkatrészből átlagosan 5500 munkaóra alatt állítanak elő a szakemberek egy-egy IC+ ­kocsit. Az első sorozatgyártású IC+ kocsi típusvizsgálatai és üzemi próbái 2018 jú­niusában kezdődtek, a huszadik, külföldi pályán is ­közlekedő jármű gyártása az idén júliusban fejeződött be. A 20 db IC+ bekerülési értéke 9,3 milliárd forint. A kocsik tömege 48,5 tonna, hossza 26,4 méter. A több célra felosztott belterű kocsikban 47 ülőhely van, de lesz 3 kerekesszékesek számára kijelölt hely is.

A több célra felosztott belterű kocsikban 47 ülőhely van, de lesz 3 kerekesszékesek számára kijelölt hely is. Az ülőhelyek foglaltságát elektronikus rendszer jelzi. Két családi szakasz található rajta, öt-öt üléssel és tárolóval a nagyobb csomagoknak, összecsukott babakocsiknak; az akadálymentesített mosdókban pelenkázó is lesz. A kerékpár szállítására nyolc helyet alakítanak ki; külön érdekesség, hogy a kocsik levegős rendszeréből a gumiabroncsokat is felfújathatják a biciklisek, de az elektromos kerékpárok, illetve a kerekesszékek töltésére alkalmas dugaszoló aljzatok is lesznek a járműveken.

Pályarekonstrukciók

A folyamatos pályarekonstrukcióknak köszönhetően a jövőben az ország több fővonala válik alkalmassá a 160 km/h-s közlekedésre, ezért a belföldi forgalomban is egyre több ennek megfelelő személykocsira lesz szükség.

KM

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában