tir

2019.09.18. 07:52

Kialakult a finálé tíztagú mezőnye

A hetedik „5 tengelyen – biztos kézzel!” verseny elődöntőjéből tízen jutottak tovább.

„Neki pont szerencséje volt...” Vajon mennyiszer hangzik el a mondat így, amikor versenyről vagy akár közúti balesetről beszélünk? A hetedik alkalommal kiírt „5 tengelyen – biztos kézzel!” országos vezetéstechnikai és közlekedésbiztonsági verseny négy elődöntős csoportjának negyven versenyzője elmondhatja: nem a szerencsén, hanem a hozzáértésen és a felkészültségen múlik minden.

Lefújták a port

A verseny az idén nemcsak a támogatói körében újult meg, de az elődöntő feladat­ismertetését illetően is. A negyven elődöntős a verseny napja előtt kézhez kapta a feladatsort, amelynek az első és második feladatait kivéve maguk oszthatták be a sorrendet.

A szakmai csapat kreativitása kifogyhatatlan: nem pusztán a korábbi feladatokról fújták le a port, és elevenítették fel az eredeti vagy egy kis változtatással új formában, de mellettük újakat is álmodtak. A feladatok kivitelezése és megoldása sok esetben a mindennapi kihívásokat szimulálta, azonban kreatívabb, játékosabb formában.

Az elődöntő vezetéstechnikai szempontból okozhatott kihívást, hiszen a feladatok megfelelő teljesítéséhez nem volt elegendő a félpótkocsi és a szerelvény teljes körű ismerete, mivel nagy fokú precizitás, odafigyelés és hozzáértés szükséges hozzá. Az elődöntőbe jutott negyven sofőr közül csak a tíz legprecízebb, legnagyobb odafigyeléssel és hozzáértéssel rendelkező versenyző került tovább a döntőbe.

Nyolc feladatot

A sofőrök erős kezdéssel indítottak, mivel már az elején felkerült a „részegszemüveg”. A versenyzők biztonságos körülmények között szembesülhettek az ittas állapot okozta koordinációs zavarokkal és reakcióidejük csökkenésével a bóják kikerülése közben. A második és ugyanakkor rögzített feladat a pótkocsi és a szerelvény szabályos össze­akasztása volt.

A versenyzők az ezt követő nyolc feladatot tetszőleges sorrendben végezhették el. A „hengerezés” nevű feladatnál a pótkocsi bal oldalán elhelyezett eszközzel kellett felemelni egy hengert, és elvinni, majd lerakni a kijelölt helyre. A „tekézés” esetében hátramenetben, a félpótkocsi hátsó fellépőjével kellett feldönteni minél több bábut.

A „darus rakodás” ismerős lehetett az előző évből azzal a változtatással, hogy ezúttal úgy kellett a daru alá állni, hogy a pótkocsin elhelyezett rakományt a daru kötelére lehessen felakasztani. A finálé szeptember 28-án, szombaton lesz a zsámbéki Drivingcamp Hungary tanpályán, ahol kiderül: ki Magyarország legjobb kamionsofőrje 2019-ben?

ÉKN


A döntősök mezőnye:

Pető György (Penta-Petrol Kft.), Szalai Gábor (Klippel Kft.), Könczöl András (J. S. Logistics Kft.), Bogya Zoltán (Kuoni Trade Kft.), Rácz Imre (Ronix-Trans Kft.), Kuslics Péter (Q & Q 2000 Kft.), Pilisi Róbert (Ferro-Sped 2000 Kft.), Nagy Krisztián (Sz-M Cargo Kft.), Pethe Miklós (Agroman-Gép Kft.), Nagy Lajos (Klippel Kft.)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában