Turizmus

2019.09.25. 17:18

Népszerű turisztikai célponttá válhat Nyíregyháza

– Az eredmények, a számok, a mutatók egyértelműek: Nyíregyháza a turizmus területén az országos átlag felett teljesít, a fejlődés dinamizmusa pedig példaértékű – fogalmazott dr. Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója a Bencs-villában.

– A magyar turizmus aranykorát éli, mivel soha ennyi turista és soha ennyi turisztikai fejlesztés nem volt még az országban, mint manapság. Ez az ágazat a GDP 11 százalékát adja, és körülbelül 400 ezer embernek ad munkát. Tartósnak ígérkezik a növekedési tendencia. Ideális környezet Nyíregyháza, ahol átgondoltan és fegyelmezetten teszik egyre vonzóbbá a várost, elég ha csak a sóstói hoteleket említem, amik az eddiginél sokkal magasabb pozícióba helyezik a települést.

Dr. Kovács Ferenc polgármester elárulta, hogy dr. Guller Zoltán nem csak vezérigazgatóként szokott a városban járni, a családjával személyesen tapasztalta meg a szabolcsi vendégszeretetet.

– Az elmúlt években számos turisztikai díjat érdemelt ki Nyíregyháza. Az állatpark elnyerte az „Európa legjobb Állatkertje” címet 2015-ben és 2018-ban az 500 ezer látogató alatti kategóriában. Az év turisztikai attrakciója Magyarországon 2017-ben a Nyíregyházi Állatpark, 2018-ban az Aquarius Élmény- és Parkfürdő lett, utóbbi 2017-ben ötcsillagos fürdőminősítést is szerzett három kategóriában, valamint Nyíregyháza lett „Az év turisztikai városa” 2016-ban és 2017-ben. Az Év Múzeumának 2019-ben a Jósa András Múzeumot jelölték meg – sorolta a tényeket dr. Kovács Ferenc.

Magyarországon az első település Nyíregyháza, ami társult tagként a kormány támogatásával felvételt nyert az ENSZ Turisztikai Világszervezetébe, amely a legnagyobb és legrangosabb szakmai szervezet.

– Több új szálláshely nyílt Nyíregyházán, ezzel jelentős mértékben nőtt a férőhelyek száma. A Modern Városok Program keretében valósult meg „Az Év Szállása Különdíj” címet is elnyerő tematikus állatparki szálloda, a Pangea Hotel, és emellett több, kisebb kapacitású magán- és kereskedelmi szálláshely is létesült. Ugyancsak a Modern Városok Programban épült meg Sóstógyógyfürdőn a hamarosan átadandó, 123 szobás 4 csillagos szálloda, melyet a Hunguest szállodalánc üzemeltet Hunguest Hotel Sóstó superior néven. Ez a város legkomplexebb szolgáltatást nyújtó szállodája lesz, közvetlenül összekötve az Aquarius Élmény- és Parkfürdővel.

Nyíregyháza népszerűségét tovább növelte a már meglévő turisztikai vonzerők fejlesztése: a Sóstói Múzeumfaluban átadott Árpád-kori falu és Pálinkaház, az állatpark új látványosságai – az Andok Kalandok, a Hópárduc kifutó –, az Aquarius Élmény- és Gyógyfürdő új Gyógyászai szárnyának megépítése, a Tófürdő rekonstrukciója. Ezt egészíti ki Sóstógyógyfürdő és a belváros közterületeinek, parkjainak folyamatos építése, szépítése. Tavaly a Rózsakert Szabadtéri Színpad és a Bencs-villa teljes felújításával újabb két kulturális örökség helyszínnel bővült a turistáknak kiajánlható attrakciók száma. Színvonalas programlehetőséget kínálnak és egyre nagyobb érdeklődésre tartanak számot a Jósa András Múzeum által szervezett és bemutatott kiállítások, jelenleg a Szinyei Merse Pál-tárlat is vonzza a látogatókat.

– A helyi kerékpáros fejlesztésekkel több városrész kapcsolódott be a városi kerékpárút-hálózatba, a Nyíregyháza-Tokaj kerékpárút kiépítésével pedig tovább bővült a turisták szabadidő eltöltési lehetősége. A város egyre több olyan nemzetközi sportrendezvénynek ad otthont, amelyek egy újabb vendégkört jelentenek a turizmus palettáján.

A város népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy az elmúlt 10 évben jelentős mértékben emelkedtek a vendégforgalmi adatok: a 2009-es adatokat sikerült bőven megduplázni, tavaly a kereskedelmi és magánszálláshelyeken 118 023 vendéget és 229 624 vendégéjszakát regisztráltak.

– Kijelenthető, hogy a statisztika adatok soha nem mutattak ennyire kedvező értékeket és valószínűsíthető, hogy újabb kereskedelmi szálláshelyek nyitásával, a turisztikai attrakcióink fejlesztésével, valamint a folyamatos és intenzív kampányokkal és kihasználva a digitalizáció lehetőségeit ez a szám további dinamikus emelkedést fog mutatni.

Díjak, elismerések:

2012 – „Az év TDM szervezete” elismerés (az országban elsőként)

2012 – A világ legrangosabb ingatlanfejlesztési pályázatán különdíjas a Zöld Piramis

2013 – Az év feltörekvő turisztikai települése cím elnyerése – szallas.hu

2014 – A budapesti Utazás kiállítás belföldi díszvendégségért kommunikációs különdíj

2014 – Az év turisztikai városa – Utazó magazin díja

Turizmus Trend Kommunikációs díj – Kommunikáció az eladás helyén kategóriában

2. helyezés

2014 – „Az idegenforgalmi adóból a legtöbbet a turizmus marketingbe visszaforgató város” cím – az Utazó Magazin által felkért idegenforgalmi szakemberekből álló szakmai zsűri bírálata alapján ítélték oda

2015 – Turizmus Trend Kommunikációs díj – Print, városmarketing kategóriában 2. helyezés

„A szívek városa kiadványsorozattal”

2016 – Az év turisztikai városa – Utazó Magazin

2017 – Az Év Városa – Utazó Magazin

2019 – Az év turisztikai városa – Utazó Magazin

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában