Tiszavasvári

2019.12.19. 15:52

Erdély hegyei között jártak

A Tiszavasvári Váci Mihály Gimnázium diákjai nagy élményekkel gazdagodtak.

A Tiszavasvári Váci Mihály Gimnázium az idén is sikeresen pályázott a Határtalanul! pályázatra.

„Először mi jártunk Erdélyben, aztán a gyimesfelsőloki Árpád-házi Szent Erzsébet diákjai látogattak el hozzánk” – kezdte beszámolóját Bereczki Dorina 12. a osztályos tanuló. „Jártunk a nagykárolyi kastélynál. A következő megállónk Torockó volt. Másnap Korondon megnéztünk egy fazekasműhelyt, azután Parajdra utaztunk, ahol a sóbányát kerestük fel. Csíksomlyó a magyarság egyik legnagyobb zarándokhelye. Voltunk a Szent Erzsébet-gimnáziumban, ahol megismerkedhettünk a gyimesi diákokkal. Az erdélyiek nagy szeretettel fogadtak bennünket.

Kirándultunk az ezeréves határ mentén, megnéztük a Rákóczi-várat és a Kontumáci kápolnát. Délután megismerkedtünk a pásztorkodással, a sajtkészítéssel, a program végén pedig szalonnát sütöttünk. Az utolsó előtti nap elutaztunk a Szent Anna-tóhoz és a Mohos-tőzegláphoz. Délután Nyergestetőre látogattunk, ahol tanárnőnk testvére repített vissza az időben, 1849. augusztus 1-re. Akkor vívta Székelyföld utolsó csatáját az egyesített orosz–osztrák hadsereg 12 000 katonája ellen.

Az emlékműnél meghallgattuk Kányádi Sándor Nyergestető című versét. Kolozsváron Mátyás király szobrát és szülőházát néztük meg közelebbről”.